25 DECEMBER

idag ska bli en fin dag. jag har denna dag att tacka för allt fint

jag har precis vaknat upp i ett stort, ensamt familjerum på Neo i HBG.
jag har fått några timmars djupsömn så hoppas humöret fick lite hjälp idag.
ska mysa med lilla T innan jag ska hämta upp de två andra mina hos svärföräldrarna.

nu har Tilda gått upp till 1066gram men får nog för mycket mat för lilla magen.
så den viktökningen ger lite spelrum på att gå ner lite - till 15ml varannan timme :)
hon är fortfarande en liten kämpe, dock har hon börjat få fler dippar.
därför har hon en "puff-hjälpare" på sin CPAP som påminner henne andas efter 20sek.
men med henne på bröstet försöker vi ta av CPAPen och låta henne klara det själv.

det är så fantastiskt fint och vackert att se detta lilla, pyttelilla, ansiktet ligga mot bröstet.
hon håller upp sina armar och letar efter något att trygga sig i.
hon suttar lite på sin napp när hon sondas.
hon är så stark. orkar tutta lite och vända på detta oproportionerligt stora huvudet.
hennes minililla, skrynkliga rumpa. finns bara för mycket hud och inget underhudsfett.
liksom hela hennes lilla kropp, vilket gör att hon ser ut som världens sötaste lilla gubbe.
vår lilla älskade, vackra Benjamin Button


Nova blir så glad när hon får se den lilla "dockan".
hon skiner upp, pekar, säger titta och vinkar lite.
det fungerar hur bra som helst, oavsett om Tilda är ute eller inte.
däremot får man absolut inte stoppa in händerna i kuvösen, då brister det för henne.
men tänk så mycket fint de kommer få uppleva tillsammans i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0