GENERELL INFORMATION

läkarna vet inget, jag vet desto mindre.

så här "stor" är jag och kan ploppa när som.

tomt utan allt fostervatten!

 

men för att försöka reda ut alla frågor och frågetecken så kan lite statistik kanske hjälpa.

liksom läkare och BM (barnmorskor) poängterar finns inga garantier, alla fall är enskilda.

men i dagens läge, med mediciner, värden och utveckling så ser förutsättningarna goda ut.

har jag tur kan bebis stanna upp till tio veckor i magen, det händer.

likväl kan jag ha otur och bebis kommer idag - ingen kan säga, bara avvakta.

moment för moment, dag för dag!

 

just nu är nästa etapp att se fram emot tisdag nästa vecka (27v då).

fortsätter värden vara stabila och ingen drastiskt sker, kan jag få börja röra mig lite då.

men fram till det så får jag endast resa mig för att gå på toaletten.

kanske titta ut genom fönstret...

detta är ju för att livmodern är labil nu och känslig för allt,

tappen och SD (sammandragningar) ska inte triggas, utan behöver all vila de kan få.

antiobiotika kommer jag att ha direkt i blodet till imorgon och övergå i piller om värdena stabiliseras.

jag tar fortfarande piller mot SD och som ska lugna magen.

bebis har ett superfint hjärtljud och kickar på i sin takt och verkar må så bra så.

 

så det är väl så som allt ser ut idag. hoppas på ett UL (ultraljud) idag.

de ska kika på bebis tillväxt och även kika på vattenmängd...kommer de göra 1 gång i veckan cirka.

fantastisk personal här, oerhört professionella och jag känner att jag är i goda, trygga händer.

har även pratat med min BM i Ängelholm som ger ett sånt fint stöd!

väntar ni barn och kan tänka er gå på Laxen MVC - gå till Susann Svensson, helt underbar kvinna!

 

kärlek från mig och plyret!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanne&Oliver

Det är ingen stor mage du har, men skönt att veta att lilla bebisen mår bra! Jag hade susann när jag väntade oliver ( måste vara samma) helt underbar, fick en att känna sig speciell och finast i hela värden!!! Kramar

2011-12-08 @ 19:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0