VÅR LILLA, LILLA DUKTIGA TJEJ

man kan inte annat än att häpna över vilken livsvilja detta lilla knyte har.

37cm lång och är nu uppe i 1098gram...

huvudet är inte ens en decimeter från haka till panna.

rumpan är tre centimeter bred, revbenen och ryggraden sticker ut.

händer och fötter är så oproportionerligt stort att hon ser ut som en hobbit.

finns inte ett uns underhudsfett vilket gör hennes överflödiga hud helt skrynklig.

 

trots detta, kan detta lilla liv syresätta sig mellan 95-100% helt själv.

hennes hjärta pickar på och går fint upp i vikt.

detta enorma huvud orkar hon lyfta och vända sida att ligga på.

och idag förvånade hon åter igen hela personalen till att häpna.

skulle så smått börja med en så kallad amningsprocess, då hon visat sutt-tendenser.

denna pyttelilla mun slök tutte och satt fast.drack så gott!

tutten, utan att överdriva, dränkte henne då den är MINST tre gånger så stor.

men hon var så nöjd! klarade galant av att kordinera att suga, andas och svälja.

...sen slocknade hon som en toka i min famn efter denna ansträngning. lilla plyret!

hon sträckte nöjt upp sina armar längs ansiktet sitt och hade sina härliga, belåtna smilryckningar.

 

fick rätt på det via en megaomväg.

liten hand håller i mamma nere i Lund.

 

idag åkte André och Nova hem. så himla tomt!

varit underbart att få ett par dagar, som vi är vana vid, jag och Nova.

jag saknar denna lilla tjej så det gör ont. men lite kvalitetstid värmer alltid!

imorgon ska Nova få tid med faster Lina. jag och André ska få egentid med lilla T.


Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Emma!

Jag e Emma Hemborgs mamma, vet inte om du kommer ihåg mig? Men Emma berättade om ert lilla barn, och det grep mitt hjärta! Jag vill bara önska er all lycka, och att det lilla pyret kommer att fortsätta att växa o utvecklas, så att hon kan få komma hem till sin storasyster! Kram Anita

2011-12-26 @ 21:28:31
Postat av: Sanne&Oliver

Åh vilken liten liten fin Tilda!!

2011-12-26 @ 21:57:42
Postat av: Emma Walfridsson

Vilken liten en! Skönt att höra att hon är så stark. Förstår att du saknar Nova jättemycket. Kram

2011-12-26 @ 22:32:07
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Hanna

Blir helt tårögd när jag läser, tänker på er väldigt mycket! Kramar från hanna o maja

2011-12-26 @ 22:38:51
Postat av: Hanna Johansson

Hej Emma!

Hanna här Emelies kompis, vill bara att du och din familj ska veta att vi tänker på er och beundrar er styrka!!! Kram

2011-12-27 @ 08:59:52
Postat av: Malin Prokec

Duktiga lilla minitös!!

2011-12-27 @ 21:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0