Dag 01 – Presentera mig själv

hrm! harkel...
jag ska göra det kort, enkelt och lite så :)

Emma Mari Adbro

(det här med mitt andranamn har jag undrat över hela livet
så svar på det får du nog gå till min far och få reda på...
)
12 augusti 1987 föddes jag en månad för tidigt,
en onsdagsmorgon med en förfriskad far! :)
född och uppväxt i denna lilla stad, Ängelholm.
min barndom minns jag som lycklig och full med resor världen över.

gick alla mina skolår, även gymnasiet, i Ängelholm.
lätt för att lära, svårt för att utnyttja det kan man nog säga...
trots skoltrötthet samband med studenten,
tog jag pick och pack och stack till Los Angeles,
California State University i Northridge rättare bestämt!


i Californien tog en ny era fart som innehöll:
jobba hemma, flyga över, leva livet, hem, jobba...osv.
jag levde livet och ångrar inte en sekund!
to all you young people, lev livet!


har en och en halv syster, Lina och Anna.
en liten nätt släkt med endast ett fåtal kvar i livet, men desto fler nya skapas.
saknar min morfar mest av alla och älskar att farmor&farfar blev unga på nytt :)
har min underbara älskade sambo, André och vår lilla dotter Nova.


jag har egentligen inga barndomsvänner kvar, däremot nya vänner
och framförallt mina nära vänner som ändå följt mig de senaste tolv åren!
så utöver familjen tar vännerna stor tid, ja och självklart skolan...
studerar vid Halmstad Högskola för att bli förskolelärare.


innan Nova kom till världen präglades mitt liv utav träning,
och den som gav mig motivation och kom igång på det var Juan.
dag ut och dag in var vi på det förbannade gymet.
saknar träning oerhört, och Juan kanske mer...
21 juni 2009 valde han att ta sitt liv och lämna ett stort tomrum! RIP
MEN, träning i mitt hjärta och en vacker dag kommer jag ta upp den igen :)

annars...ja... rastlös människa, men ett lite sjukligt kontrollbehov.
slarver som heter duga om jag inte strukturerar upp mig
(nu pratar vi ytterligheter till max, ska inte ens gå in på det...)
spontan, social och full i fan är jag nog i grund och botten!
dock sjunkt ner i en bekväm mammaroll, och bara njuuuuuter!!


musik, music, la musica...you name it!
allt som en sunkig rocker plinkar på en gitarr låter fint i mina öron!!
prisa Spotify och älska gå på konserter, oh yes!

tja, tråkig och lite meningslös info sådär bara,
men nu är det gjort :) and more to come!!

...nu skulle jag ju vara pedagogisk och lägga bilder till styckena,
men far min har inte styrt med sina bilder så mitt minne är fortfarande där.
med andra ord, alla mina bilder - men det kommer som uppdatering; PROMISE!
(dessa är stulna från FB)

puss
!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0