Dag 03 – Mina föräldrar

min kära mor och käre far;

Mari
& Göran Adbro



Agneta MARI SIDH 8 januari 1958
min mamma, vanligen kallad Mia, är även hon born and raised.
...i vår kära stad Ängelholm.
hon växte upp två kvarter därifrån hon bor idag, med sin mor, far och syster.
hon vill väl framstå som att hon vuxit upp som en oskyldig, plikttrogen tjej
- men vad vet jag!?? :)

GÖRAN per anders ADBRO 8 februari 1955
fadern min föddes i...Södertälje!? (farmor&farfar flytta runt en massa)
men växte upp i Malmö, som idag är hans stora, nostalgifyllda världsmetropol.
även han med sin mamma, pappa och storebror som familj.
pappa har väl, vad man kan säga en "handla först, tänka sen" barndom,
med hyss och ideer, men trots detta en arbetande liten snorvalp :)

mamma och pappa umgicks i samma umgänge och efter uppbrott med respektive
(mamma boende i sthlm och pappa gift med min halvsysters mor)
fann de varandra och över en natt blev jag till så giftemål och husköp blev ett faktum
...(känner någon en gammal historia återupprepa sig!?? äpplet faller inte långt...)

mina föräldrar är väl något av ett perfekt par (om sådana finns)
ett radarpar och deras förhållande är verkligen fyllt med kärlek och "det lilla extra"
de håller liv i glöden och mår nog bra ihop (resten är bakom stängda dörrar...)

världens bästa föräldrar för mig och min kära syster,
det kan jag inte förneka!
de gav oss en fantastisk barndom, med trygghet och möjlighet att se världen!
de stöttar och fostrar - och är idag helt underbara morföräldrar till Nova (&Alfons)!


de går i pension om ett år, och kommer då, vad jag antar, leva livet!
(en annan har inte kommit ut i arbetslivet än, kul för er...)
de ser nog fram emot Alfons eller Novas student,
studenten, möjligen nyår, är när mammas alterego kommer fram och pappa blir busig skolpojke...


tack för två fina förebilder! ♥
känner att sätta er på hem när ni är senila och gamla kommer göras med omtanke! :)
mina fina päron!

DYPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0