MÄRKLIGA UPPVAKNANDE

man ställs inför märkliga saker hela tiden i livet.
vi hann börja spara till Tilda och hennes myndighetsdag i sparförsäkring.
när vi skulle upphäva den fick vi papper hemskickat.
nu ska vi göra en anmälan om dödsfall, fylla i arvtagare, bouppteckning
...det handlar om min döda dotters 300spänn - lite väl överarbetat?
ja, man märker att man lever...
ska dessutom behöva förklara för Fittkassan varför,
varför är man inte är förmögen att arbeta...ja du, go figure...

en annan märklig känsla föll över mig idag också...
skulle skriva födelsekort till kusin Ellie.
från vem då?
jag vill inte verka psyko och låtsas om att mitt barn lever,
på samma gång tillhör Tilda familjen. kommer alltid vara mitt barn.
men hon finns ju inte med oss kroppsligt.
...så än så länge fick Ellies kort ha ett grattis, lycka till & änglavakt.
Tilda kommer alltid att vaka över sina syskon och sina kompisar <3


Kommentarer
Postat av: Noomi

Jag har samma funderingar vad gäller vår dotter. Hon är ju en del av vår familj även om hon inte finns här längre.

På presenter/kort till min man på farsdag så skriver jag alltid med henne namn men inte på övriga grejer. Även om jag alltid tänker att jag skulle vilja.

2012-04-02 @ 10:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0