VARKEN BRA ELLER SKÖNT

"hur är det med dig?"
"bra, under omständigheterna är det bra"
det hör jag mig själv svara gång på gång.
jag lägger till ett tröstfullt leende också.
BRA?! inte fan är det bra.
"skönt, livet måste ju gå vidare"
är mer regel än undantag att få till svar.
ja, livet må gå vidare - men skönt!?

inte fasiken kan man som människa tycka det är "skönt"
när ens vän förlorat sitt barn och påstår sig tycka det är "bra"...
för inte fan är det bra, inte någon jävla stans. det är skit!
...skulle jag mot förmodan tro det är bra ber jag ödmjukast
jag ber att ni haft så pass mycket vett i skallen att förstå
att en människa som förlorat sitt barn och mår bra - behöver psykvård.
för så jävla förbannat bra kan man inte må när ens barn har dött.
när man fått sitta och vyssjat in sin lilla, lilla bebis till döden...
och skönt är det definitivt inte - för ont gör det. så in i helvete!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Om jag hade kunnat så hade jag så gärna velat skydda er från alla dumma kommentarer och ogenomtänkta meningar :/

Det är hemskt när folk inte kan tänka längre eller använda lite sunt förnuft innan dem öppnar munnen ibland. Visst är det säkert inte medvetet alla gånger, men ändock kan man ju åtminstonde försöka... Tycker jag iaf! :/ <3 kram

2012-04-05 @ 14:18:53
Postat av: Emma T

Nä, inte f-n är det bra. Varför svarar man så? Så dumt. Så svarade jag till en början också efter att jag varit tvungen av avbryta i v.21. Sen kom jag på att det var värdelöst att ljuga så då slutade jag med det o började svara ärligt istället. Antar att de flesta vill väl, men det blir så fel... Jag hittade din blogg av en slump och jag blev fast i läsningen. Har inte läst allt. Har inte hunnit så långt. Men vad ni har fått gå igenom. Kan inte föreställa mig. Jag beklagar att ni förlorade er lilla söta tös. Så fin så fin! många o stora kramar från Norrland

2012-04-05 @ 14:37:34
Postat av: Liljan

Kramar i massor!

Tror att alla vill väl, tror att många är rädda för sorg och smärta och så blir det fel trots försöken att göra rätt.

Våga vara ärlig, våga säga "det är inte bra".

2012-04-05 @ 22:06:08
Postat av: Liljan

Kladdigt att skriva från mobilen...



Finns här för dig!

Kram

2012-04-05 @ 22:07:59
Postat av: Anna

Typiskt svenska samhället, man svarar bra för att inte mottagaren ska bli chockad eller känna sig illa till mods om någon skulle svara något annat än bra. Och frågan "hur är det?" är så inprintad i oss alla att den ställs som en autofråga....Men det är svårt för många att hantera andras sorg.

2012-04-05 @ 23:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0