ALLT JAG BEGÄR

nu ligger vi nerbäddade i en säng på isoleringsrummet på Neo.
barnavdelningen en trappa ner är fullt.

det hittas inga uppenbara fel på honom. mer än att något är fel.
han skiftar i färg, lättretlig, ont i magen, ulkar, spottar och kräks,
slö, trött, orolig och sen bara slocknar.
de har tagit blodprover, de väntar på att ta urin- och avföringsprov,
ett RS-prov har också tagit. fick kippa efter ett extra andetag.
bara ordet får mig att rysa. det vänder kroppen in och ut.
och så förbannat ironiskt när jag tänker på vår artikel idag...
fattas bara! jag måste sluta tänka på vad som är bra.
säger jag högt att nu känns något gå min väg,
ja då ger livet oss bara en käftsmäll till.
vi får hädanefter ta emot framgångarna i tystnad och bakslagen i skri.

varför åkte vi in?
efter en piggis till pojke i två dygn, som vi givetvis gladde oss åt,
blev han slö, blek och väldigt trött tidigt igår morse.
sedan dess har han inte ätit ett mål själv, ulkat, sovit
- han sov till och med själv hela natten i sin vagga.
han krystar och skriker över magen när han är vaken.
efter en smärre diarré kastadkräkte han och sen satt vi i bilen.
vi ringde in till Neo och det var inga tal om saken, vi skulle in.

så nu går vi i väntans tider, lite sömn hade ju inte skadat.
men Milo ligger här uppkopplad i min famn och sväljer om maten.
han är ju så liten, låt honom bara få vara liten bebis i fred.
låt mig vara i fred, kan jag inte bara få lov att vara?
bara existera och vara så tacksam för livet och mina barn?
kräver jag för mycket?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas allt går bra och att det "bara" rör sig om omogna tarmar eller något lite "lättare". Fick en klump i bröstet när jag läste det här. Inte för att vi känner varandra personligen så har jag följt dig ett tag. Mer än ett år.
Inga sjukdomar är lättare egentligen när det handlar om barn, jag upptäckte att det kunde misstolkas.
Jag tänker på er och håller tummarna att ni får komma hem snart på riktigt!

2012-12-31 @ 02:52:21
URL: http://stephanieljunggren.blogg.se
Postat av: Anonym

Stackarn hoppas det blir bättre

2012-12-31 @ 02:58:41
Postat av: Tanja

Ååååh när ska turen vända ? Jag håller tummar & tår att Lill-killen blir bra ! All styrka till er <3

2012-12-31 @ 03:20:32
URL: http://Www.finest.se/tanja88
Postat av: Nina

Håller tummar och tår att han snart är bra. Var själv på akuten med vår 2 månaders i fredagsnatt då jag trodde att hon hade svårt att få luft. Paniken går inte att beskriva...men trots god syresättning låter hon tvärrosslig i näsan och jag lider med henne. Stor kram till dig!

2012-12-31 @ 03:34:50
Postat av: alexandra

Jag började läsa din blogg vid sju ikväll, och blev just klar. Jag kom på "Hejdå 2012, välkommen 2013"-inlägget och sken som en sol. "YES!! DET GÅR BRA FÖR DOM!!", också uppdaterar jag sidan och läser detta. Fyfan vad världen är orättvis. Jag är med er, inte fysiskt men i tankarna.

Styrkekramar!!!

2012-12-31 @ 03:39:35
Postat av: Tabita

Ord saknas för att brskriva hur orättvist det är att ni är där ni är... Nej du kräver verkligen inte för mycket. Tänker på er. Många styrkekramar

2012-12-31 @ 07:08:51
URL: http://www.amatifigli.blogg.se
Postat av: Heléne

Har inte kunnat släppa er i tanken sedan jag läste artikeln och din blogg igår. Hoppas och ber innerligt att läkarna hittar vad som är fel med er lille son så fort som möjligt. Här kommer en kram till! Och med en önskan att allt ska gå bra.

2012-12-31 @ 07:46:51
Postat av: Anonym

Krya på dig lilla pyret!! ♡♥♡

2012-12-31 @ 08:54:23
Postat av: Teli

Önskar att Milo blir frisk NU!

2012-12-31 @ 08:55:25
Postat av: Teli

Önskar att Milo blir frisk NU!

2012-12-31 @ 08:55:38
Postat av: anonym

Har också en prematur liten tjej. Föddes i aug i år. När jag läser din blogg blir man påmind hur det faktiskt är att inte bara kunna åka hem med sin 3,5 kilos bebis utan vaka och sondmata, väga och väga. Jag tänker på er! Kram

2012-12-31 @ 08:59:52
Postat av: Linda

Ber en stilla bön att er lille pojke tillfrisknar. Läste er artikel och blir berörd. Är också en änglamamma och vet hur djupt och innerligt minnet av händelser sätter sig. Jag förstår känslan av att återvända.... Åhhh låt det gå bra! Gott nytt år så gott det går ❤

2012-12-31 @ 09:04:25
Postat av: Helena

Hitta din blogg genom Aftonbladet och läste om er mardröm. Gick sen in på din blogg och såg att ni nu ligger inne med er son. Jag skickar all styrka jag kan och hoppas läkarna hittar felet snart så han får rätt behandling och blir frisk. Tänker på er. Många kramar Helena, själv trebarnsmamma.

2012-12-31 @ 09:08:19
Postat av: SjungandeMamman

Jag håller alla tummar och tår att lillkillen snart mår bättre! Förstår att detta måste riva upp oerhörda sår och ni borde slippa drabbas av fler tragedier nu!

Du skriver oerhört fint och rörande.
Tankarna går till er och önskar er ett nytt år utan mer sorg!

Eva

2012-12-31 @ 09:40:40
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag håller alla tummar och tår för att lille Milo ska krya på sig. Så att ni kan få lite lugn och ro, och rå om varandra. Ni har redan haft för mycket på ert bord. Så orättvist.
Kram till er

2012-12-31 @ 10:01:08
Postat av: Leni

Jag håller alla tummar och tår för att lille Milo ska krya på sig. Så att ni kan få lite lugn och ro, och rå om varandra. Ni har redan haft för mycket på ert bord. Så orättvist.
Kram till er

2012-12-31 @ 10:01:31
Postat av: Malin

All kraft skickar jag till Milo. Önskar av hela mitt hjärta o hela min själ att det vänder och att han får börja 2013 som en frisk och fin gosse!!

Alla tankar o all kärlek

2012-12-31 @ 10:08:38
Postat av: Elin A

Hittade hit från en annan blogg. Tänker på er och er lille son! Läste också artikeln om er lilla dotter <3. Fick kalla kårar över ryggen och minns när vår ena son hade RS när han var 5 veckor och vi var inlagda. Vet att många inte tar viruset på allvar och så många som jag sagt åt dem att vara försiktiga, tänker precis som du när man ser nyfödda på köpcentra eller i en mataffär.
Jag håller alla mina tummar för er älskade son. Många varma kramar Elin A

2012-12-31 @ 10:19:02
Postat av: Lena

Läste artikeln om er i går och blev, dom de allra flesta mycket berörd... Önskar av hela mitt hjärta att detta får ett bra slut för er.

2012-12-31 @ 10:30:24
Postat av: Kajsa i Malmö

Åh Emma... Har följt din blogg sen Tilda föddes och detta inlägg önskar jag att du skulle slippa skriva. Alla tankar till lille Milo idag, det bara måste bli bra!!! Kram.

2012-12-31 @ 11:27:12
Postat av: Therese

Hittade din blogg via Aftonbladet.
Onskar att Milo kryar pa sig snabbt och att 2013 blir ett toppen ar for er!

Massa varmande tankar skickade fran England

2012-12-31 @ 16:04:40
Postat av: Tanya

Jag har följt din blogg sedan Milo föddes. Hittade hit från december-tråden på FL.
Jag önskar er verkligen allt gott och hoppas av hela mitt hjärta att Milo blir frisk snabbt igen! <3

2012-12-31 @ 16:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0