DÖDSDOMEN ÄR NÄRA

ingen verkar få lov att uttala orden, men vi hörde dom ändå.
blödningen må vara liten, men den har spritt sig.
hela bakre delen av huvudet är blodfylld och man kan inte tömma det.
fontanellen hennes är stenhård, vilket tyder på svullnad.
det kan spridas mer, svullna upp och täppa till blodtillförsel.
det kan tränga till och i princip obefintliggöra henne som människa.

hennes pupiller reagerar inte på ljuset.
och det är vad de kommer att kolla nu i alla fall till imorgon.
ironiskt nog är hennes värden superfina nu...
tänk om kroppen skulle reparera sig från virus och bakterier,
men aldrig kunna vakna till liv på grund av hjärnblödningen.
denna som uppstod för att ECMO behövde blodförtunnande och gav högt blodtryck.

vi sitter båda två och bara stirrar rätt ut.
ska vi skratta eller gråta?
det enda i hela världen utanför detta rum,
det som får mig att inte kollapsa - det är Nova!
verkligen inget har en mening just nu.
mitt liv, mitt allt är mina barn.
sista, sista hoppet är att blödningen i alla fall inte blir värre.
att hon fixar läka den och fixar läka lungorna.
men oddsen är små...det är vi mot världen.
älskade, älskade barnet mitt!

orkar inte ens öppna mitt hjärta och berätta hur mycket det värker.


Kommentarer
Postat av: Helen

Mitt hjärta blöder för er alla. Ert livs öde förtjänar ingen.

2012-02-27 @ 20:52:47
Postat av: Liljan

Önskar jag vore en sago-fé med magiska krafter <3

2012-02-27 @ 20:53:15
Postat av: Anonym

Jag skakar av förfäran... Samtidigt förstår jag inte

varför man inte gör ngt åt det. Kanske de har gjort

det men ngn form av angio, lätta på trycket

blodtrycksänkande ja jag vet inte... Kanske

inte samma sak på bebisar som vuxna...

Vi håller tummarna på att blödningen går

i regress och ingen skada skedd... Fortsätt

kämpa och ge inte upp...

Massor med kärlek och styrka till Er <3

2012-02-27 @ 21:08:02
Postat av: Joachim

:'(, men vi gir ikke opp

2012-02-27 @ 21:15:34
Postat av: Jessica

Att denna lilla tös klarat dygnen från det hon föddes till nu är ett under. Men man har sett att överlevnads kampen är mycket stor hos små spädbarn. Dom klarar mer än vi kan föreställa oss. Du har en liten tös lilla Nova som tack o lov ser livet som en lek. Hon kan inte förstå, ibland kan det va en tröst att bara sitta o titta på en sån liten plutt som sitter o leker försvinner bort i sin lilla värld. Där finns ingen oro bara lugn o trygghet. Hoppet är det sissta som överger en vi hoppas nu !hoppas !!!krama varandra och vet att vi tänker på er ständigt!!

2012-02-27 @ 21:26:13
Postat av: Jessica

Att denna lilla tös klarat dygnen från det hon föddes till nu är ett under. Men man har sett att överlevnads kampen är mycket stor hos små spädbarn. Dom klarar mer än vi kan föreställa oss. Du har en liten tös lilla Nova som tack o lov ser livet som en lek. Hon kan inte förstå, ibland kan det va en tröst att bara sitta o titta på en sån liten plutt som sitter o leker försvinner bort i sin lilla värld. Där finns ingen oro bara lugn o trygghet. Hoppet är det sissta som överger en vi hoppas nu !hoppas !!!krama varandra och vet att vi tänker på er ständigt!!

2012-02-27 @ 21:29:06
Postat av: Mamma A

Tårarna bara trillar nerför kinderna när jag läser dina inlägg... Det finns inga ord.... Jag vet inte ens varför jag skriver. Kanske bara för att du ska veta att det finns ännu en som tänker på er, och som hoppas så innerligt att allt ska bli så bra som det bara går. Kärlek och styrka

2012-02-27 @ 21:44:40
Postat av: tant E

håll ut, fortsätt kämpa, ge inte upp... hoppet är det sista som lämnar människan! <3 men mitt hjärta blöder för er, detta ska man inte behöva vara med om, dessa tankar ska ni inte behöva tänka, orden ska aldrig behöva sägas...

kom igen nu, lilla älsklingen <3 bli nu bra!!

2012-02-27 @ 22:24:26
Postat av: Ditte

<3 <3 <3 <3

2012-02-27 @ 22:28:27
Postat av: Linda

Nu får det räcka ... Måtte det vända..

Att pendla mellan hopp och förtvivlan är fruktansvärt..

Mitt hjärta blöder för er som sitter där med allt detta.. Ni ska veta att vi är många med er.. Många som tänker på er!!



Styrkekramar från oss!!

2012-02-27 @ 22:54:05
Postat av: Sanne&Oliver

Det ni går igenom borde aldrig någon behöva gå igenom! Tänker på er hela tiden! Massa kramar till er!

2012-02-27 @ 23:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0