ÖPPET HJÄRTA

nu inser jag vikten av en riktigt bra vän,
och ni är många.

chocken ligger som ett töcken, fast vi kommit hem förstår vi inte.
orkar inte. tårarna är slut för nu. tomt.

jag ska sätta mig under morgondagen och skriva ner vår resa.
när vägen tog slut.
hur det känns. vad man tänker. vad man ser. vad man går genom.
för att orka gå vidare, orka att inte klappa ihop.
och jag kommer älta det, om och om igen. jag måste.
jag måste föra minnet av Tilda vidare. måste bearbeta alla mina minnen.
så låt mig prata, berätta.
inga frågor är dumma eller kan såra. det kan inte göra ondare än det gör.
vi sträcker ut en hand och ber om er hjälp.
vi behöver vända in och ut på denna berättelse.
berätta den på alla sätt som finns. sorgligt, fint, glatt, sakligt...

min säng luktar fortfarande bebis.
men här är ingen. min bebis är borta.
hennes säng är borta.
och det gör så ont att behöva somna till detta...

min fina vackra ängel!


Kommentarer
Postat av: Moster Lina

"Himmelen fick den finaste Ängeln - men alldeles för tidigt"

<3 Vila i frid, mosters lilla, vackra & alldeles underbara lilla Tilda!

Kram, kärlek & stöd till dig älskade syster, svåger & favorit solstråle SuperNova!<3

2012-02-29 @ 23:34:03
Postat av: Linda

;(;(



Ält ält!! Ut med det!! Hon är med er!!

Prata om henne.. Ofta och mycket...

Finns inga rätt eller fel ..

Tänker på er...

Minns själv den där dagen...

Ingen ska behöva överleva sina barn.. Det finns ingen rättvisa;(;(



Styrkekramar till er!!!

2012-03-01 @ 00:20:34
Postat av: tant E

Jag vill gärna höra din berättelse, jag vill försöka förstå vad som hänt. Om du vill berätta för mig får du gärna, jag lyssnar så klart... Om och om igen kan vi gå igenom det, du och jag, och försöka förstå det ofattbara. Kramar <3

2012-03-01 @ 01:16:09
Postat av: Edina

Vi var på avdelningen idag och fick reda på att vi missat er med några minuter. Jag vet egentligen inte vad jag skulle ha sagt och det finns nog inga ord skulle kunna göra det lite bättre. Jag vill bara ge dig beröm Emma för ditt mod och styrka, för det var väldigt starkt av dig och sätta allt som hände i skrift. Tack för att vi fick ta del av allt. Ta hand om er och lilla Nova, hon får vara ljuset i detta mörker. Är det något som vi kan hjälpa er med så finns vi här. Kram Edina och Haris

2012-03-01 @ 01:41:38
Postat av: Ninnie

Vilken resa ni har varit med om.

Lider så med er! Inget man önskar någon

att behöva gå igenom. Jag har följt er

Fina lilla familj här sen

eran vackra lilla ängel föddes.. Du är stark,

Ni är starka! Skickar massor med

styrkekramar!

2012-03-01 @ 02:23:16
Postat av: Jamal

Beklagar verkligen sorgen. Känns fortfarande

overkligt det som hänt. Vi är alltid här när

ni vill dygnet runt om ni vill prata eller bara

Ha någonstans att ta vägen... <3

2012-03-01 @ 06:30:11
Postat av: Tilda

Att upprepa är alltid bra... tusen ggr om, för sig själv och för andra. Det behöver man för att kunna smälta och förstå.

Ni är så starka Emma. Och ni ska veta att Tilda har satt stora spår i mångas hjärtan. Hennes historia kommer bli hörd & göra skillnad <3



Där kommer finnas saker som påminner er om sorgen varje dag, en lång tid framöver nu. Det som gör det hela genomförbart är familj, vänner, att prata ut, bara gråta, ventilera på alla sätt o vis och att ta lite tid för sig själv.. Kram <3

2012-03-01 @ 07:09:15
Postat av: Ditte

Emma jag förstår att du behöver älta och åter älta. Bara gör det. Du har verkligen gåvan att få ner det i skrift. Detta kommer att hjälpa dig genom det, som du och dina nära genomlider. Tänker på er!!! Var starka, bryt ihop och jobba er uppåt. Förstår att det är så jävla tufft. Med er fina familj så vet jag att det kommer gå. Massor av styrka och kramar till dig , André och underbara Nova

2012-03-01 @ 07:22:41
Postat av: Emma

Jag har börjat skriva kommentarer hur många gånger som helst men jag vet inte vad jag ska skriva. Orden känns så små.

Ville nog mest säga att jag tänker på er och att jag sörjer med er. Det är så fruktansvärt orättvist att ni ska behöva gå igenom detta och jag önskar er verkligen all styrka och kärlek.

Kram!

2012-03-01 @ 08:11:34
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Tanna

Läser med tårar i ögonen.... Önskar jag kunde hjälpa till på nåt sätt.... massa styrkekramar till er ! <3

2012-03-01 @ 09:05:43
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Catia

Hej Emma! Jag känner inte dig men har många gemensamma vänner med André. Jag har läst din blogg och beundrar dig verkligen för att du är så stark och modig. Jag beklagar det du går igenom nu, det är så sorgligt och orättvist! Din blogg har verkligen gått rätt in i mitt hjärta med ditt sätt att skriva, så inlevelserikt och personligt. Bara skriv på, älta om och om igen. Kämpa på och fortsätt vara stark. Försök se något ljus i mörkret!

2012-03-01 @ 09:10:26
Postat av: Anna

Bara skriv Emma, du har den gåvan och då får du också möjlighet att ge styrka till andra i er sits. Vi är många som kommer fortsätta läsa och fortsätta skicka kommentarer och hälsningar.

2012-03-01 @ 09:13:42
Postat av: Kampen mot cancer

Hej! Vi är två tjejer som går sista året på samhällsprogrammet i Duveholmsgymnasiet, Katrineholm. Vi håller på med ett projekt som går ut på att vi genom vår nystartade välgörenhetsorganisation ska samla in så mycket pengar som möjligt till barncancerfonden. Vi skulle uppskatta om du eller någon som ser den här kommentaren skulle vilja hjälpa oss genom att skänka pengar, eller uppmärksamma vårt arbete på sin blogg. Självklart går alla pengar oavkortat till barncancerfonden. Om du har några frågor så kan du nå oss på: [email protected]



Vi har även en egen sida: kampenmotcancer.webblogg.se

Twitter: kampenmotcancer



Kom ihåg att varje krona räknas i kampen mot cancer.



Hoppas att du har en bra dag!

/Sandra Jaber och Maria Jaber

2012-03-01 @ 09:25:37
URL: http://kampenmotcancer.webblogg.se/
Postat av: Emeli

Känner inte dig eller din familj, men som medmänniska och mamma till en liten flicka och en ny bebis påväg vill jag säga att din blogg berör mig enormt! Kan inte föreställa mig hur det känns att förlora ett barn, men det måste göra sååå ont det förstår jag! Be strong!

2012-03-01 @ 10:08:21
URL: http://livetmedameli.blogg.se/
Postat av: Tant Elin

Kan inget annat än hålla med Emelie! Du får berätta detta hur många gånger du vill, det är din historia, det är din ängel! Jag finns här för att lyssna, krama, skrika på, allt som tycks hjälpa dig - jag tar det! Älskade Emma <3

2012-03-01 @ 11:28:58
Postat av: malin

Himlen fick en underbar liten flicka alldeles föe tidigt. Beklagar sorgen av en söta flicka. Ditt skrivande går rakt in i hjärtat och har suttit och läst om och om inläggen medans tårarna trillar. Orättvist, hemskt och onödigt... många ord beskriver det ni gått igenom och det ni har framför er. Känner inte er personligen men min sambo spelar fotboll tillsammans med andre.

Ser att ni har många runt omkring er. Ta vara på all hjälp, ält och ält. Och du som har skrivandets gåva. Skriv... LÄs om oh bearbeta

2012-03-01 @ 20:32:13
Postat av: Abbes pappa

Hej. Jag känner er heller inte. Men jag känner med er. Jag kan såklart aldrig någonsin förstå vad ni går igenom nu, men jag kan skicka en stor portion kärlek.



Ta hand om er.

2012-03-01 @ 20:33:59
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Y

Mina tankar och böner går till er, känner inte er men känner med er!

2012-03-03 @ 22:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0