RS-VIRUS OCH 37+0

nu har RS-viruset kommit in i sina första stadier.
över en natt har hon gått från dippar och smärre snuva,
till nästäppa, rosslig hosta, tung andning och blek/blå hud.
och detta sägs vara symptom på ett par dagar in i smittan.

så nu är vi här och väntar på att det blir värre.
givetvis inte roligt, men jag är inte så orolig. vi är ju här.
vi vet vad som kommer hända, de vet vad åtgärderna är.
nu får jag bara finnas hos min lilla tös. ge kärlek. ge lugn.
men nog fan kan jag inte säga att jag är så himla häftig.
det värker något brutalt i mitt hjärta när jag ser henne kämpa.
hon är så trött, kämpar med andningen, rosslar, hostar.
syresättningen går ner fast hon har syrgas, pulsen halveras.
men det kommer bli bra! det är ju tyvärr ett vanligt virus.

...så lyssna på alla råd ni nyblivna föräldrar, särskilt till prematura.
barnen är små. de behöver lugn och ro.
det är inte barnen som har ett behov av att träffa och göra.
det är vi föräldrar som vi göra allt, visa upp för alla.
och ibland får man nog ta ett steg tillbaka och sätta barnet främst.

ni är fina människor som tänker på oss och stöttar.
en och en annan vägbula har ju uppstått och inte är det skoj.
men är detta det bakslag som lilla T får för att födas i v27,
då får vi nog bara tacka högre makter för styrka och kraft.
vår lilla duktiga tös!

...men som jag saknar min älskade lilla Nova!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0