SEE A LOT UP HERE BUT DON'T BE SCARED, WHO NEEDS ACTION WHEN YOU GOT WORDS

hela denna resa har bestått i om snarare än när.
alla backar vi tagit oss upp för har varit för att dala på andra sidan.
peppar, peppar, ta in trä och allt annat skit, be en bön.
vi verkar ha kravlat oss upp på en liten avsats. en liten platå.

inga löften. inga garantier.
men för att orka har jag stannat till och tagit ett djupt andetag.
Nova var här en sväng idag och bidrog med ännu ett andetag.
ingen ork. ingen mening. inget.
men nu kanske vi kan ta oss genom denna dag också.

RS var det virus som satte igång allt. ett sketet jävla förkylningsvirus.
detta slog ut lilla Tilda som nu attackerades av bakterier.
ingen vet vad. ingen vet varför. ingen kan säga hur.
de river sig i håret. funderar. bollar idéer. testar.
Tilda. hon reagerar inte på mycket. knappt ens dialysen.
liten är så svullen, så svullen. vätskan fyller upp henne som en ballong.

de har även fått ta in henne på operationen idag igen.
ECMO, andningsmaskinen, skulle bytas ut.
Tilda fick stängas av i 45sekunder för att kopplas in på ny maskin.
hjärtat stod still hos oss ett tag. till en läkare hade lugnande besked.
åter igen är det riv i håret, funderingar.
vad är denna bakterie som äter upp vår lilla, lilla tös inifrån.
dock, och må allt vara med oss, kan blodtrycket vara ett problem mindre.
frågan är bara hur länge vår lilla flickas kropp orkar.


Kommentarer
Postat av: Sara Elins syster

Finner inga ord... Vill bara sända en massa kraft och ork och massa med kramar till er. Ni finns i mina tankar familjen Adbro/Henrysson <3

2012-02-25 @ 14:28:35
Postat av: Ditte

Som förra skriver finner inga ord jag heller, ni finns i mina tankar. Massor av styrkekramar till er... <3 Kram i massor....

2012-02-25 @ 16:12:18
Postat av: Linda

Följer er och jag vet vad ni går igenom...

Ingen , ingen ska behöva få igenom detta men ändå händer det..

Mitt hjärta blöder för er och jag tänker på er i er svåra stund...

Önskar så att det vänder för er och att rs viruset ska försvinna...Att allt ska vända...

Styrkekramar till er!!!



Från Linda Larsson ( Gick i skolan med andre och vän med Sara som kommenterat här ovan)

2012-02-25 @ 17:00:12
Postat av: Sanne&Oliver

Vi tänker på er varje dag och önskar er Tilda tillbaka i era famnar! Kan inte förstå vad ni går igenom trots vi försöker! Vi finns här för er! Massa kraft och kramar till er!

2012-02-25 @ 19:46:46
URL: http://Sannenilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0