PS

att amma och att pumpa är två vitt skilda ting,
det må komma mjölk från tuttarna i båda fallen.
men det är ta mig tusan inte samma sak.

hur mysigt är två trattar som elektroniskt drar i tuttarna?
konstigt att jag inte har mer än bara normalt mycket mjölk.
pumpen överstimulerar verkligen inte utdrivninghormonet - den gör mest ont!
dock kan jag konstatera att jag har tillräckligt med pump för att både föda min bebis
och, när amningen kommer igång, donera till neos små minibebisar.

nova är så pass krasslig att hon inte kunde vara kvar på sjukhuset idag.
jag gav vika för att sova en natt hemma. jag packade in henne i bilen och lämnade André hos T.
så en heldag med massa kvalitetstid med min stora, älskade tös gjorde susen.
hon tokslocknade halv sju så nu blev det lite påtagligt att jag inte är hos Tilda lilla.
men vetskapen om att hon är med sin pappa gör det hela lite lättare, men inte lätt.
lilla T fick sitt första bad idag. mysigt för André att få liten pappatid med sin minsting.
kan inte nog längta till vi alla fyra får komma hem. ...inget känns som ett hem nu.
den närmsta känslan av ett hem är när jag får ha alla fyra samlat på sjukhuset.

god natt
.

Kommentarer
Postat av: Camilla

vi tänker på er alla och kämpar med er. Stora kramar

2012-01-06 @ 23:15:17
Postat av: Malin

Man präglas alltid av det dåliga samvetet att inte räcka till. Nova älskade säkert att ha sin mamma hemma i huset lite och lilla Tilda har ju den bästa vården och så fick hon en massa pappamys =)))

2012-01-07 @ 15:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0