SVAJIGT

det var lite av en svajig dag igår för mig, kanske mest för Tilda.
jag la mig i tid igår och fick sovit ut ordentligt (för att vara här)
vaknade och kände att energin var laddad, ny dag nya tag.
kommer bort till Tilda och damp ner i backen på en gång...

TILDA

hon har det senast dygnet framför allt, varit otroligt snabbandad.
hon har haft upp mot 130 andetag i minuten.
hon har varit orolig och inte kunnat komma ordentligt till ro, mer än kortare stunder.
hon vill inte ha CPAP men har fått svårt med syresättningen så hon måste.
från att syresätta sig själv 95-100%, kan hon nu knappt komma över 90% med syrgas.

doktorn har varit och tittat på henne, men är inte helt säker på åtgärd.
steg ett är att röntga henne nu, kolla på lungorna.
kan bli att det blir en blodtransfusion till beroende på hennes värden.
även syra/bas har tagits prov på. allt för att utesluta infektioner och åkommor.

jag som bara hade behövt få plocka ut mitt barn och få ligga tätt.
vi som bara behövde ligga och andas tillsammans. bygga upp vårt band.
nu sitter jag på rummet och bara väntar. jag vet inte ens på vad jag väntar.
kan inte vara mer tacksam för att André kommer att komma hit snart.
behöver en varm och trygg famn, för detta klarar jag inte riktigt av själv just nu.

Kommentarer
Postat av: Liljan

Andliga, långa, stärkande kramar kommer här från mig!

2012-01-02 @ 19:52:11
Postat av: Jenny

Tack för du delar med dig. Styrkekramar skickas även från Hylte....

2012-01-02 @ 22:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0