TOTAL AVSAKNAD AV HÄLSA OCH RÄTT KOST


nej jag säger inte att jag ser ut såhär.
men jag känner mig sån, typ.

försöker gömma mig bakom ammningen
och en utdragen sjukhusvistelse.
för klappa sig stolt på axeln och säga att
man äter enligt kostcirkelns alla delar
- det är bara dynga!

alla äter halvfabrikat, färdiglagat,
mackor, fil, snacks, gotte...etcetera.
- och i begreppet "alla" involveras jag.


jag må kunna äta mycket och kanske ska öka kaloriintaget en aning,
men det kan inte ske i form av onyttigheter.
bortsett från de fysiska och onyttiga faktorerna, som kan vara okej att förbise en kortare tid,
så saknar jag MAT! jag vill ha hemlagad, hederlig och fräsch mat.
jag vill laga mat, jag vill äta nylagad mat. inte behöva micra allt jag stoppar i mig.
jag vill känna att det jag trycker i mig är riktigt. och framför allt fräscht och nyttigt.
jag vill röra på mig...

jag kommer omedvetet bli ängelholms snyggaste MILF på stranden 2012,
(ursäkta uttrycket...och mitt släng av hybris här)
behovet av rätt mat och motion kommer bemästra allt i min vardag.
åh, suck! är detta ett i-landsproblemklagande av en bortskämd 24åring kanske?
det må så vara, men konstigt varannan på Neo funderar på att åka ner till psykakuten.

barnens barnvagn hör jag skriiiika efter att få användas snart, rulla många mil!
(så känn ingen stress D&R-M att fixa den till oss ;)
...ska hämta hit min pilatesboll! emma.

Kommentarer
Postat av: Rossa

Vi fixar....vagnen är klar när ni behöver den! :)



Kram

2012-01-10 @ 15:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0