FUNDERINGAR & KONSTATERINGAR

har bara gått och mått mentalt sämre och sämre.
tappat lusten till mycket, motivationen och orken tryter.
jag kom till kuratorn, efter fem veckors uppehåll, i torsdags eftermiddag.
jag hann knappt komma in innan tårarna bara rann och rann.
jag kunde nog inte besvara varför eller vad som utlöste,
men kom nog underfund med att det gått får lång tid sedan Tilda fick vara i fokus.
jag behöver sörja, jag har mycket kvar att vara ledsen för. att bearbeta.
 
den senaste tiden har jag fått prioritera och prioritera bort rätt så rejält.
där är mycket som växer och tynger, känner inte att jag behöver förklara mig nu.
men nej, jag mår inte bra. tiden läker inte såren. den tvingar mig att kämpa.
Nova tvingar mig att orka.
jag behöver min tid hos kuratorn, jag behöver få lov att bara hata.
och vi kommer återgå till i alla fall varannan vecka nu en tid till framöver.
 
ULTRALJUD:
i fredags var det dags för RutinUltraLjudet
enligt journalerna var detta vecka 18+0 och beräknad förlossning 27/12.
efter lite mätningar från läkaren fick vi veta att jag "bara" var i vecka 16+3.
ingen större överraskning då jag flyttades 10 dagar med Nova och 9 med Tilda.
...och med båda barnen har jag vetat exakt när de blivit gjorda.
...och med båda barnen har de förundrats över hur starka de varit för sin vecka de födds.
läkaren i alla fall kunde göra hela kontrollen ändå och vår bebis mådde bara finfint ♥
men för säkerhetsskull lade han in ett extra TillväxtUltraLjud vecka 18+3, 
bekräfta att bebis växer som den ska, vilket jag vet den gör :)
 
han kikade även min livmodertapp, som var sina fulla 4cm och såg intakt ut.
så givetvis ingen garanti, men än så länge ser allt fint ut!
dock visade det sig att moderkakan ligger knappt 1cm från tappen,
så antagligen kommer den flytta sig uppåt, men den måste ändå kontrolleras.
(läget måste ändras för att jag ska kunna föda normalt så att säga...)
 
en liten lättnad givetvis att se att vår liten mår bra, man är ju bara förälder!
men jag tror på mig själv som bebisskapare, och denna gång ska jag gå längre.
vi är beräknade till den 7 januari 2013 så kommer det bli en decemberbebis är vi nöjda!! ♥

Kommentarer
Postat av: Tanna

Ja även om ni har mycket roligt att se framemot med kommande syskon, så betyder det såklart inte att Tilda ska glömmas bort. Hoppas att det hjälper med kuratorn. Jag håller mina tummar och tår för eran skull !<3

2012-07-29 @ 18:32:46
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Postat av: Liljan

Lång, stärkande, varm kram

2012-07-29 @ 22:27:27
Postat av: Anna S

Klart att ni har mycket kvar att bearbeta och ta hand om, skönt att du verkar trivas hos kuratorn. Hoppas du får hjälpen att "komma vidare" så gott det går och att sen denna graviditet går bra så att ni får extra energi i dec/jan! Skönt också att få göra ytterligare ett ul så att ni får se er skatt igen!

2012-07-30 @ 08:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0