PREGGO UPPDATERING I DET KORTASTE

länken på inlägg nedan fungerar inte alltid,
om jag förstod fotografen rätt måste det vara när hon är uppkopplad.
vilket vill säga måndag till fredag skulle jag tro.

igår tog vi bilder på min "feta" mage.
nej, jag är inte fet. MEN magen är definitivt på plats.
(nu jämför jag endast med mig själv och tidigare graviditeter)
jämförde med Nova och Tilda. är 15+0 idag (gått 15 veckor och 0 dagar)
med Nova hade jag samma mage vecka 24 och med Tilda vecka 17.
så ja, magen ger upp att hållas spänstig desto fler gravidteter man går genom.
men som sagt, utöver illamående och trötthet hade det varit skönt att se gravid ut.
 
annars vet jag inte vad jag kan säga.
kroppen tar ju stryk med tre barn på två år, energin är slut.
oron tar sin beskörda del och sammandragningar och värk lika så.
jag försöker inte klaga och tycka det är jobbigt, men jag är vertikal.
för ja, vi må ha haft lätt att bli med barn men jag tar verkligen inget för givet.
jag är så tacksam för Nova. jag är lika tacksam för att bli med Tilda.
så otroligt glad för tiden vi fick tillsammans med Tilda, som tvåbarnsföräldrar.
och att än en gång kunna skapa ett liv tillsammans, det är en välsignelse.
allt för att få ett friskt och levande barn i min famn gör var gäsp,
var foglossning, alla sammandragningar, hela tristessen; allt är det värt.
 
för att finna ljusglimtar i vad vi gått genom tillsammans jag och André,
så ser vi att från dag ett i denna graviditet har vi varit här tillsammans.
André har fått möjligheten att förstå att babyprocessen börjar för mig från första början.
han glädjes, han ställer upp, finns här, hjälper mig och vi är gravida båda två.
jag är så glad för min man, jag älskar dig André! tack.
 
...tänkte även försöka uppdatera min kategori "Förlossning Nova" också.
det är ju trots allt en blogg om föräldraskap och allt där till.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia & Pappa Göran

❤❤❤❤❤ till er goa lilla familjen:)

2012-07-08 @ 13:00:33
Postat av: Tanna

Så glad för eran skull ! Vill ju se bild på lilla magen :)

2012-07-08 @ 15:43:43
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Postat av: Tilda

Det finaste som finns är det man uppskattar i all utsträckning <3 Att va gravid är inte lätt i sig, med allt därtill så är det helt klart en utmaning. Men du/ ni fixar detta <3 Kram

2012-07-08 @ 23:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0