DENNA EVIGA SMITTA

inte nog med att allt så att säga är skit redan,
nu ska jag ha dragit på mig vintersjukan också...
nästintill inte människa idag, men nu har jag i alla fall kommit ur sängen

Nova är glad som en speleman och det gör allt lite lättare
hon fick åka med sin pappa nu till farmor och farfar,
mamma var inte så mycket att hänga i julgranen...

vi är noga med att involvera henne i allt, prata och låta vara med.
men nu märks det att det varit mycket oförståeligt i tre månader.
hon äter väl helt okej och vill äta,
men sömnen har tagit stryk nu. hon får fullständig panik.
vill inte veta av ordet sova, inte vara nära sängen...
hon vill bara ha "mamma, pappa, moomoo" nära hela tiden.
ingen får gå, ingen får lämna. alla ska vara nära henne.
så allt som göra i detta hus nu är genomtänkt och för Novas trygghet.

annars är jag fortfarande i förnekelse... jag förstår inte.
hur kan det vara jag? jag är inte med om sånt. det är aldrig synd om mig.
jag är inte dom...

börjar plocka undan Tildas saker så smått
men lyfter istället fram att hon var en liten människa i vår familj,
att hon fortfarande är en del av oss och alltid kommer vara...


Kommentarer
Postat av: Hanna

vilken kämpe du är. tårarna bara rinner ner för kinden när jag läser din blogg... världen är inte rättvis..

2012-03-06 @ 17:44:20
Postat av: tant E

krya på dig älskade vän! <3 och vilken fantastisk fotovägg du gjort!

2012-03-06 @ 21:41:22
Postat av: maja

Va bara några dagar sen som jag hitta in hit till dig för första gången och kommer på mig själv gå in flera gånger om dagen nu för kolla när du ska skriva att allt bara va en hemsk dröm... Din historia har nått djupt, det går nog inte ens att försöka förstå! vet att jag och många med mig tänker på er familj varje dag och hoppas att lyckan en dag blir större än sorgen <3

2012-03-06 @ 21:59:31
Postat av: Emilia

Jag har läst din blogg och vill bara lämna några rader. Det är så fruktansvärt det ni har gått igenom och jag satt och grät när jag läste orden du hade sagt till Tilda när hon somnade in. Det är varje förälders mardröm det ni har gått igenom och ni kommer aldrig att bli samma personer som ni var innan hon gick bort. Men ni kommer att lära er att leva med sorgen och ni kommer att kunna tänka på Tilda med positiva tankar.

Låt det ta tid, ta hjälp av familj och vänner, sök professionell hjälp och ni kommer att klara er igenom det. Jag har både familj och vänner som har förlorat ett barn eller fått sitt barn väldigt svårt skadat, men det går att ta sig igenom det och orka leva vidare. Stor kram

2012-03-06 @ 22:34:07
URL: http://emiliasbloggomlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0