ETT BAND STARKARE ÄN BLOD

när man förlorar ett barn så gör man det själv,
jag är den enda mamman som förlorat lilla Tilda.
jag känner mig så fruktansvärt ensam och förvirrad.

jag trodde att jag var ensammast i hela världen,
men olyckligt nog är jag inte det.
det finna andra med fruktansvärda historier, såna man bara hör om.
helt plötsligt är jag en av dom, de som blivit drabbade.
nu helt plötsligt är det bara dom som jag kan identifiera mig med.
lika skrämmande som det är, lika skönt är det.

det hjälper inte, det förminskar inte smärtan.
men vi är alla en skara trasiga människor som tar oss genom livet.
vi har alla vår egen historia, men vi delar sorgen och förtvivlan.
jag har funnit djupa band med människor som jag inte träffat,
människor jag inte känner. men ändå är ni en av de mina.
den stöd och den förståelse vi delar med oss av och tar emot,
det är den som får oss att överleva dagen. vår kamp.


Kommentarer
Postat av: Pernilla.R

Du skriver verkligen målande, rakt ifrån hjärtat och du är väldigt bra att sätt ord på dina känslor.



Pernilla, Samuels och Änglen Villes mamma

2012-03-26 @ 21:12:20
Postat av: Emma Hemborg

Vi lider så med er Emma, jag har svårt att förstå hur det känns, har ju aldrig varit med om det själv. Men nu när man själv är mamma är det ens värsta mardröm. Men det är bra att ni kämpar på för lilla Novas skull iaf, och för varandra. För det kommer en dag när ni kan andas lättare igen. Så njut på er semester, samla all energi ni kan för vad som kommer sen. Vi tänker på er./ Emma, Chrille och Tyra

2012-03-26 @ 21:24:01
Postat av: Tilda

Det är underligt att man kan finna vänskap mitt i all ofattbar sorg och förtvivlan. Men så är det nog ändå... Det är starka band som håller länge. Man har kunnat dela förståelse, trösta när man är otröstbar, stötta varandra när det är som jobbigast och även dela glädje sen när den är som mest uppskattad. Tänker på dig/ er <3 kram

2012-03-26 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0