GOT MILK?

ganska så behagligt problem kan väl kanske tyckas...
men så var det ju det här med att pumpa mjölk - igen.

eftersom jag tatuerade mig efter Tildas bortgång får jag inte donera.
till allas stora förtvivlan och även min.
så för att inte behöva varken kasta för mycket eller slita på kroppen,
så vill jag bara pumpa ut det Milo behöver i sonden med viss marginal.
mina ballonger bara "yes, mjölkproduktion: ON"
men i dagen läge behövs dryga 2dl deciliter mjölk...
så jag pumpar 5 minuter 4-5 gånger per dygn för att inte överdriva.
men med en liter till pulserar det bra under hakan...
snälla Milo, börja ta tutten snart så vi kan samarbeta du, jag och tuttarna.

kvällsmat äten, smärtstillande tagna och stänger ropar kaotiskt efter mig.
hoppas på en god natts sömn så natten går fort till jag får träffa liten Nova!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt att du har så mycket " livs elixir " till din lille älskling. Vet hur det käns när brösten spänner och allt vill bara ut. Snart e han stark nog att kunna äta själv och det är väl det mysigaste som finns att kunna amma sitt lilla knyte. Höra det där klucket när mjölken sväljs undan. Jag blir avundsjuk vill oxå ha en bebis till!!!!! Kram och underbar helg önskar Jessica.

2012-11-10 @ 07:41:12
Postat av: Malin

Gaaahh! Så jobbigt att inte kunna pumpa så mkt. Gör ganska ordentligt ont i brösten ju. Visst hade du mkt mjölk m tilda också? Jag tjänade ihop nära 10 000:- då vi låg på neo m sander. Ändå ammade han fullt ganska tidigt o föddes v 30+5. De kallade mig "Vara Mejeri" o jag vet hur värdefull den där mjölken var för dom. Så synd att du inte kan donera då du har så mkt men inget att göra ngt åt. Du har ju en fin tatuering att glädjas åt istället:-
Känner så mkt med er. Förstår att det är en sjukt prssad situation ni befinner er i. Så många minnen som väcks till liv igen... Underbart att Milo är så pigg o kry!!! Ser verkligen så otroligt vaken o söt ut. Det kommer gå superbra det här ska du se o snart är ni hemma o kan njuta av att vara tillsammans utan massa personal runt omkring o larm o sladdar o gud vet vad. Givetvis kommer en fin liten tjej alltid vara saknad men det glädjer mig att allt gått så bra med lillebror.
Ha en fin dag!

2012-11-10 @ 11:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0