I VÅR VÄRLD

i vår värld är begreppet relativt ett rätt vedertaget begrepp.
vi på Neo lever i en konstgjord värld av vad som är stort/litet, starkt, moget...
det är bara så.

på Neo-språk är Milo stor. både i kropp och ork.
han är stark och vital. han är duktig och kämpar på. han är gammal.
i den verkliga världen är det helt andra förhållanden. där är Milo liten.
Milo har fortfarande 7 veckor kvar i magen att mogna och växa.
och han har redan varit ute två.

så när jag säger att han är stark, då är det i vår värld, på vårt språk.
han är så stark att han "bara" behöver syre- & pulsmätning, värmebädd och sond.
han är så stark att han "bara" behövde CPAP ett par timmar och kuvös några dygn.
han är så stark att han kanske orkar ett till två mål mat själv innan han somnar.
när han håller andan så hjärtat saktar av, behöver vi "bara" vänta ut det...
så förstå mig när jag säger att han är stark. för han är liten i vanliga världen.

vi kommer att vara kvar här i minst två och en halv vecka till.
fortare än så vill jag inte hem. vill inte ha med apnélarm hem.
jag vill egentligen inte vara beroende av sonden heller, jag vill kunna slappna av.

så i vår värld är han stor. men i verkliga livet är han skör.
ge oss tid att komma ifatt! men tack för stöd, tankar och gester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0