LEV MED MIG

ett barn som väger 2,5kg när det dör svalnar fort. skrämmande fort.
en liten kropp blir väldigt tung när den inte längre lever.
där finns absolut ingenting som håller upp armar, ben och huvud.
det är bara en iskall liten människa utan liv.
Tilda dog med öppna ögon, vi kunde inte stänga dom.
hon hade återfuktande gelé i sina ögon när hon dog,
så hennes livlösa ögon blänkte som en porslindockas.
utan muskelstyrka dog hon med öppen mun med en torr och svullen tunga.

känslan av att lyfta upp denna kalla, livlösa kropp
med stirrande ögon och gapande liten, liten mun,
den hemsöker mig varje dag. jag får inte bort det.

jag höll vad som betyder världen för mig i min famn.
men hon fanns inte mer. det var bara en kall och död kropp.

jag lyfter upp min lilla Milo i min famn. flera gånger varje dag.
jag känner honom ta sina små andetag, hela kroppen andas.
hans ögon tindrar av liv och det finns en blick i dom.
hans mun smackar så gott, letandes efter sin mammamat.
hans händer och fötter kan bli kalla och jag känner paniken,
men sen ser jag att de rör sig, söker efter något att hålla i tryggt.

han lever. min lilla bebis lever.
och snälla älskade lilla Milo, fortsätt lev.
jag ska aldrig klaga, aldrig sucka, aldrig tröttna.
bara du lovar att finnas. att leva hos mig, med mig.
andas, se världen och håll mig i handen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Underbara människa, vill bara sända dej en massa kramar!!!!

2012-11-26 @ 22:46:09
Postat av: Tilda

<3

2012-11-26 @ 23:49:43
Postat av: Emma

<3

2012-11-27 @ 09:43:43
URL: http://emmawalfridsson.blogg.se
Postat av: Lilla jag

Han är så fin. Han kommer att finnas kvar.

2012-11-27 @ 10:32:46
Postat av: Jessica

Kära Emma! Du bär en stor tomhet i ditt hjärta och den kommmer alltid att finnas där det vet du. Förstår att det blir som en mardröm som förföljer dej och det gör mig så ont att du och ni ska behöva ha detta grymma minne med er. Samtidigt så försöker du ändå att glädja dej åt resten av din underbara familj. Lilla Tilda kommer aldrig lämna er hon finns inom er varje dag resten av ert liv. Ni förtjänar verkligen att få gå en ljus framtid till mötes med era fysiska underbara barn Milo och lilla stora Nova. Jag vill omsluta dej i en stor varm kärleksfull kram och jag vill ge dej kraft att kunna kämpa vidare genom sorgen genom livet. Ni är fantastiska som ens kan försöka, men så är det man gör allt för sin familj för så gör mammor vi kämpar in i det sista. Stor kram till er!!!!!!!

2012-11-27 @ 10:42:46
Postat av: Frieda

Mitt hjärta nästan sprängs!
Styrkekramar och lycka till med din fina familj!

2012-12-30 @ 22:06:23
URL: http://gaaaalet.blogg.se
Postat av: Veronica Källö

Hej! Sitter här med tårar i ögonen o värk i hjärtat o kroppen. Ni lever med det ingen fam ska behöva leva med, saknaden av ett barn, syskon.. Sitter här hemma o hade precis gnällt lite på min man för att jag är så trött efter jobbiga vakna nätter med våra 3 goingar.. Vi har 2killar som är snart 3 o 4 o vår lilla skrutta som är 8månader så ibland blir sömnen knasig men efter att ha läst din blogg ska jag aldrig mer gnälla utan ist vara tacksam över att ja sover kasst o vara tacksam över att jag får bråkas mitt i natten med min 3åring för att han vill sova på soffan ist för i sängen jag ska vara tacksam för lillans alla små tänder som håller på att titta upp som gör att hon har d jobbigt på nätterna och Gud vad tacksam jag e att min 4åring ska läsa 10 böcker o hämta halva sitt leksaksförråd t sängen innan han kan somna! Tack du fantastiska du och jag önskar dig och din fam all lycka i livet! Kämpa på!! Många kramar Veronica

2012-12-31 @ 07:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0