PLÅGAN

klart att jag har skuld. 
någonstans finns där en ätande känsla av skuld.
men vem hade inte haft det?
lättnad. det var det sista jag kände. jag kände lättnad.
jag sitter bredvid min döende dotter.
som mamma sitter jag bredvid min dotter som precis lämnat livet.
lättnad. 
det var en så otrolig tyngd som förflyttade sig från mina axlar.
idag ligger den tyngden över hela min värld.
svärtar ner, trycker bort, stoppar syretillförseln.
hur i hela fridens namn kunde jag känna lättnad?
 
idag känner jag inget. jag vet vad som finns där. men känner det inte.
jag behöver inte press, jag behöver inte stress.
varken tvång eller krav hjälper mig idag.
jag vet inte vad jag behöver, bara vad jag inte vill ha eller orkar med.
jag skalar bort mer och mer. ensamhet. jag och mitt inget.
andas, går ur sängen, stressar och sätter press på mig.
ställer orimliga krav som oroar och pressar fullkomligt sönder mig. 
jag plågar sönder mig själv. skriker i tystnad. ler av smärta.
daglig kamp för mig själv, med mig själv, mot mig själv.
för jag har två barn till...
 
"when you feel so tired but you can't sleep
stuck in reverse
 
and the tears come streaming down your face
when you lose something you can't replace
when you love someone but it goes to waste
could it be worse?"

Kommentarer
Postat av: Linn

Så FEL FEL FEL är det. Ni ska inte behöva ha d så eller må som ni gör. Vara utan ert barn. Hon ska inte vara borta utan hos er. Tänker allid på er.

2013-04-23 @ 20:26:42
Postat av: Bella

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you...
Tänker på dig så ofta så ofta...<3

2013-04-23 @ 21:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0