1 FEBRUARI

nu är jag tillbaka på spåret - orelevant i sammanhanget; hälsa&kropp.
första februari och snart tre månader har gått nu sedan Milo föddes.
nu är min anledning att skylla på graviditeten borta och dags att ta ansvar.
tre år har snart gått utan träning och koll på min kropp,
vilket vill säga helomvändning från mitt tidigare liv.
min kropp mår inte bra, jag mår inte bra.
nu måste jag ta ansvar gentemot mig själv och min kropp.

skynda långsamt och låter familj, ork och psykiskt välmående ligga prio ett.
som nummer två ligger kroppslig hälsa, med betoning på hälsa.
hur den ser ut är världsliga ting, en bonus och plus i kanten.

jag ska visa, ge mig fan på att det går att orka vara världens bästa mamma,
samtidigt som man tar hand om och mår bra med sig själv.

idag har vi gått på dukan dieten - kändes roligt och logisk för oss.
vi kör attackfasen enligt regelboken men sen gör vi lite eget av det hela.
ingen av oss har vikt att gå ner, bara ommöblera massan lite.
även om jag gärna ser två kilo mindre (de jag gått upp sedan förlossningen)
eftersom jag inte har muskler i dagsläget. men det kommer...
har kört statiska magövningar nästintill var dag i januari
ska väl inte klaga men magen tog stryk efter tre graviditeter på två år och snitt nu.
fr.o.m. nästa vecka avancerar jag magen och lägger till rygg och höftparti.
jag tänker det tre kvällar i veckan samt tre långa promenader - minst.

vi får se. vi fotar, väger och mäter för att se om det ger utdelning och möblerar om.
tips, idéer och följeslagare är varmt välkomna. frågor lika så :)
nu kör vi älskling, välmående är välkomnat år 2013...


Kommentarer
Postat av: Tilda

http://www.kiropraktorcentrum.com/index.php/sv/stretch-hjaelpen/stabilitetsoevningar/166-stabilitetsoevningar-foer-rygg-och-balmuskulatur

Den länken visar bra övningar för bål- och rygg muskulatur som man själv kan göra hemma och avancera efter hand, med lite jävlarenamma ska det nog gå bra ska du se ;)

2013-02-02 @ 09:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0