IDAG FÖR ETT ÅR SEDAN - dag 3

"över en natt har hon gått från dippar och smärre snuva,
till nästäppa, rosslig hosta, tung andning och blek/blå hud.
och detta sägs vara symptom på ett par dagar in i smittan.

så nu är vi här och väntar på att det blir värre.
givetvis inte roligt, men jag är inte så orolig. vi är ju här.
vi vet vad som kommer hända, de vet vad åtgärderna är.
nu får jag bara finnas hos min lilla tös. ge kärlek. ge lugn.
men nog fan kan jag inte säga att jag är så himla häftig.
det värker något brutalt i mitt hjärta när jag ser henne kämpa.
hon är så trött, kämpar med andningen, rosslar, hostar.
syresättningen går ner fast hon har syrgas, pulsen halveras.
men det kommer bli bra! det är ju tyvärr ett vanligt virus."

detta skrev jag en förmiddag idag för exakt ett år sedan.
idag för ett år sedan...det gör så ont och tänka...
jag tyckte det var jobbigt då!? då trodde jag kulmen närmades.
då hade jag tilltro till Tilda, hennes styrka och vår framtid tillsammans.
jag såg framtiden som självklar, jag förstod inte...
tänk om jag visste då, kunde förstå då det som jag vet idag.
jag höll henne i min famn, tog hand om mitt sjuka barn. jag.
idag för ett år sedan är sista gången jag höll min flicka varm och levande i min famn.

idag för ett år sedan var sista gången Tilda var levande själv.
sista gången vänner och familj fick se, hålla och älska henne som en bebis.
mamma och André var och åt lunch med mig, hos Tilda.
mamma stannade eftermiddagen och Emelie kom in efter sitt pass.
Tilda snörvlade i sin mormors famn, hon sov gott hos Emelie.
jag höll henne, pussade henne, hjälper henne med syrgas och snor.
hon var varm och levandes hos mig, i min famn, där hon ska vara. där hon var.



Kommentarer
Postat av: Linn

Så hemskt är d att läsa. Värker så i mitt hjärta. Så hemskt att d va sista ggn idag ni fick ha henne i er famn. Att hon skulle bli så dålig. Så synd om henne att hon fick kämpa så ist för att vara hemma med er. Men hur ska man kunna tro eller veta att d inte kmr gå bra? Tro att alla hade trott d i samma situation som dig. Man kan inte tro ngt annat för man vill en sak så gärna. Så ledsen.att hon blev så.dålig så sjuk o mådee så dåligt sista v i hennes liv o att ni fick se henne kämpa så. Om d bara hade gått bra ist <3

2013-02-21 @ 08:52:10
Postat av: Linn

Så hemskt är d att läsa. Värker så i mitt hjärta. Så hemskt att d va sista ggn idag ni fick ha henne i er famn. Att hon skulle bli så dålig. Så synd om henne att hon fick kämpa så ist för att vara hemma med er. Men hur ska man kunna tro eller veta att d inte kmr gå bra? Tro att alla hade trott d i samma situation som dig. Man kan inte tro ngt annat för man vill en sak så gärna. Så ledsen.att hon blev så.dålig så sjuk o mådee så dåligt sista v i hennes liv o att ni fick se henne kämpa så. Om d bara hade gått bra ist <3

2013-02-24 @ 17:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0