MIN VÄN

att förlora ett barn innebär att förlora sig själv, förlora sitt liv.
det har satt mina vänners lojalitet på det tyngsta av prov. jag har förlorat många.
där finns ett fåtal tappra vänner som funnits där för mig villkorslöst.
som har orkat stötta och bara finnas där. jag älskar er.
ett par har vuxit fram och visat sig bli en trogen och riktig vän.
 
och sen finns Sophie. hon växte fram och stod starkt upp som vän. 
som mamma. som medmänniska. och från ingenstans.
redan i våras försökte jag sätta ord på hur fantastisk hon är.
sen band vi oss ett vänskapsband jag aldrig önskat med en vän...
 
den 24 september får jag ett sms "jag vet hur det känns nu Emma"
min värld brast. världens finaste goaste underbaraste Tristan.
ett barn. någons barn. Sophies Tristan.
mitt hjärta brast för Sophie. för Henrik och för Tekla. varför?
jag har sett hur min vän har torterats med smärtan av att förlora sitt barn.
hjälplös har jag stått bredvid och inte kunnat förstå. men jag vet.
jag vet hur det känns att dö med sitt barn, sitt älskade lilla barn.
och Sophies historia är så plågsam. jag gråter för dig, med dig min vän.
 
jag blev funnen av Sophie för tre år sedan av en anledning.
jag behöver henne. vi är varandra. vi står hand i hand med varandra.
tillsammans andas vi, ett andetag i taget. en sekund åt gången. 
vi ser världen på samma trasiga sätt med helt olika ögon. olika hjärtan.
men vi vet hur ont den andra har. hur vi famlar tafatt oss fram.
hon håller min hand. jag håller hennes. villkorslöst för alltid.
och jag önskar inget hellre än att jag slapp stå henne så nära.
två förlorade barn är inget att binda samman människor med för livet.
men jag är så tacksam för dig Sophie. nu och för alltid.
 
http://med-barnen-i-handen.blogspot.se ❤
 

Kommentarer
Postat av: Moa - gravid och träningstokig

Usch vad hemskt, jag finner inga ord. Tårarna bränner innanför ögonlocken, att förlora sitt barn måste vara det värsta man kan vara med om!

2013-01-02 @ 06:59:59
URL: http://Www.halsomorsan.blogg.se
Postat av: Leni

2013-01-02 @ 08:49:25
Postat av: Linda

Ödet... Jag är glad att saker ibland händer utan att man valt. Vår lilla son som blev till efter vi förlorat vår ängel. Han fick mig att tro på livet igen. Härligt att ni har varandra... Ingen som inte gått i dina skor kan förstå.. Och ingen ska behöva förstå, ingen ska behöva begrava sin bebis men om så är det skönt att vara två!

2013-01-02 @ 09:53:06
URL: http://moloj.blogg.se
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Men usch och fy, hjärtat gråter med er <3

2013-01-02 @ 20:43:03
URL: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0