UTSKRIVNING

stor dag idag - Milo tillhör numera oss och BVC Capio i Ängelholm.
han är utskriven från Neonatal och därmed "frisk" från det prematura.
det som hänger på är extra vitaminer och mineraler samt järn.
annars är han som vilken annan liten bebis som helst :)
gått upp till 3420g (105g sedan måndags) och äter allt själv.
problem är visserligen hans mage...
det har gått från prematurknorr till riktiga smärtor, bubbel och knip.
så det får göra att jag får testa att undvika mjölkprotein i alla dess former.
vet inte hur man nu gör det eftersom 75% av min kost är från kossan...
men hjälper det hans magattacker så får jag väl lära mig även det!

nu ska vi bylsa på kläder, ta fram dubbelvagnen och bege oss ut.
första målet är Willys för att köps russin till Nova!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Va skönt :) lite skräckblandad förtjusning kan jag tänka mig. Men han har ju lagt på sig bra o börjat bli "stor" nu! :) hoppas ni får en fin dag. Kram

2013-01-10 @ 12:15:50
Postat av: Jenny

Hej. När min son milo föddes, snart 5 mån sen så hade han också väldiga besvär med magknip. Jag äter laktosfritt fr.o.m. det, mest för jag inte vågar börja igen ;) men det som hjälpte milo mest var en kiropraktor. (Som har kunskap och utbildning även om små bebisar) han tryckte lite på ryggen och nacken.., vi gick några gånger, 4-5 tror jag. Efter det försvann magknipen!

2013-01-10 @ 12:24:23
Postat av: Ulrika

Vad skönt att ni fått komma hem. Hoppas mjölkfri kost hjälper hans lille mage.
Kolla på mjölkfri.com. Bra information och recept.

2013-01-10 @ 16:09:57
Postat av: Stephanie

Grattis! eller vad man säger, skönt för er!
Mjölkfri kost är svårt! Mira är komjölkproteins allergiker, men eftersom jag hade svårt att amma så slutade jag helt. Svårare är det nu när hon ska äta vår mat.
Tips är "gott i maten" det är som grädde fast på havre i stället. Den funkar toppen bra för hela familjen, lika är soygurt om man tycker om yoghurt. Men det är mycket att tänka på ibland skrivs ju proteinet som vassle. Det är mycket att läsa i butikerna men efter ett tag hittar man direkt :)
Ha en fortsatt bra kväll! :)

2013-01-10 @ 19:03:20
URL: http://stephanieljunggren.blogg.se
Postat av: Bella

Åååhhhh underbart att höra! Grattis! Han är så fin!

2013-01-10 @ 23:08:55
Postat av: Susanne

Grattis och lycka till! Så glad är jag för er skull!
Änglamamman Susanne

2013-01-11 @ 06:48:06
URL: http://Margitohlsson.blogg.se
Postat av: Anna S

Mjölkfri diet testade jag också men gjorde tyvärr ingen skillnad. Det som hjälpte oss tills F var 4 månader var semper-magdroppar och minifom innan varje amning. Det i kombo med magmassage gjorde susen. Nu vet jag ju inget om prematura magar, men detta fungerade för oss!=) Lycka till!

2013-01-11 @ 20:16:04
Postat av: Micchan

Hej!
Min dotter hade också ont i magen när hon var liten och vi gick och fick akumpnktur mot det. Efter ca 4-5 gånger var det borta. Testade även att äta mjölkfritt någon vecka innan akupunkturen och sen mjölkfri ersättning, tyckte inte det hjälpte så värrst mkt.

2013-01-13 @ 20:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0