ABSOLUT INGENTING

jag har förlorat mitt barn.
 
 
det spelar ingen roll att hon bara var bebis,
hon är mitt barn.
det spelar ingen roll att hon var liten,
hon är mitt barn.
det spelar inte heller någon roll att jag har Nova, att jag har Milo
Tilda är fortfarande mitt barn.
 
hon är fortfarande mitt barn som jag inte får lov att ha.
jag kan inte hålla om mitt barn,
jag kan inte se mitt barn växa upp och få leva sitt liv.
jag har inte kvar mitt barn. 
 
ingenting spelar någon roll, för mitt barn finns fortfarande inte.
mitt barn, min bebis, min Tilda. 
min levande lilla dotter finns inte längre.
hon får inte lov att leva, inte lov att fylla ett, inte bli stor.
hon får aldrig ta sina första steg, aldrig säga sitt första ord.
jag får aldrig se så fin hon är för att jag varit en bra mamma.
jag kan aldrig vara stolt över hennes framsteg, se henne växa.
för hon finns inte mer.
mitt barn är taget ifrån mig.
 
det spelar ingen roll, det gör ingen skillnad
inte när mitt barn är aska i en burk nergrävd i marken.
där finns inget som kan väga upp det. absolut ingenting.
 
testa själv om du någon gång tänkt tanken att jag borde
att jag borde vara glad för jag har Nova och Milo.
glad för att livet trots allt går vidare, att det finns så mycket.
 
jag har inte kvar mitt barn.

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh Emma... Glädjen för dina två barn du får hålla i din famn kommer aldrig att fylla saknaden. Det kanske hjälper att på något sätt hitta orken. Jag tänker på dig varje dag... Många kramar

2013-04-01 @ 10:06:42
Postat av: Anonym

Jag tänker också på dej!!

2013-04-01 @ 15:51:58
Postat av: None

Fint skrivet!
Jag har fått höra "men du har ju Isabelle", och ja, det har jag. Hade det inte varit för henne så hade jag förmodligen inte varit kvar här idag. Men det gör inte sorgen lättare att bära, men det blir lättare att andas. Stor kram

2013-04-01 @ 16:34:23
Postat av: Linn

Tänker på er. D är så FEL detta att d är så. Kram

2013-04-02 @ 08:27:54
Postat av: Linn

Tänker på er. D är så FEL detta att d är så. Kram

2013-04-02 @ 10:33:14
Postat av: Linn

Tänker på er. D är så FEL detta att d är så. Kram

2013-04-02 @ 13:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0