ARBETET

"hur är det med dig? hur har din dag varit? hur var det hos nya psykologen?
...låt mig hjälpa dig!"
"jaee, tjaa, det var mycket...
...tack!"
 
hur tar man sig genom sorgen?
ja, inte fan vet jag. ser det ut som om jag gjort det eller?
allt av inget, mycket av knappt. instängd inom världens fyra väggar.
hopad.
 
min kurator i all sin ära, hon har varit ett fantastiskt samtalsstöd.
men jag står still, trampar vatten. jag är så trött. fullkomligt slut.
bryr mig? just det ja - nej, det gör jag inte...
 
kuratorn sa medicinering, kroppen vrålade nej.
jag log och gick till läkaren.
vår läkare är en människa, med både hjärta och hjärna.
inga recept.
jag måste göra något så jag är följsam. det känns okej.
första presentationen hos psykologen i torsdags.
några till och sen vet vi vart vi ska arbeta och framför allt - om.
men just nu känns det okej, mer än så har jag inte listat ut.
tiden resterande utvisar... god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0