SISTA GÅNGEN VI SÅGS

...jag kom in i hennes rum. tystnad.
det var inga sus av maskinen, inga pling i alarmet. tystnad, död.

vi fick en skål med vatten och en trasa att badda henne.
ångesten bara väller upp när jag tänker tillbaka.
jag minns inte Tilda i livet, jag kan inte blunda och känna hur det kändes.
hur jag höll henne, hur hon snusade, hur gosig och varm hon var.
det är borta och ur min värld.
allt jag minns, allt jag kan känna, är den dagen.

jag kan blunda och åter känna hur det var att komma in i rummet.
hur vi tog trasan och försökte tvätta bort livet från henne. död.
vi försökte tvätta bort klistret från alla elektroder, tejpar och annat.
jag kan fortfarande känna hur kall hon var, inte bara händer och fötter - hon.
hennes lilla blåmärke i pannan, insjunkna kinder, svullna fontanell.
jag lyfte upp hennes huvud. det hade legat still så länge att det var helt snett.
hela huvudet var deformerat - bubbligt, platt och svullet.
min lilla, lilla Tilda. inte nog med att du var död, du var inte ens du. borttynad.

jag minns hur vi klädde på dig dina alldeles för stora kläder,
dina armar och ben var så tunna, så kalla, så lealösa... du var ju död.
jag minns hur jag plockade upp dig, du vägde inget. fanns inget mer än din kropp.
inget släng med huvudet, inget stretande med benen, inget suttande.
inte ens ett skrik eller gråt, bara en kropp fallen till ro.

denna känsla av att hålla dig lilla gumman min, min dotter.
mitt barn...detta är allt jag minns av att känna och hålla mitt barn.
död.


Kommentarer
Postat av: Linn

Så himla fel är d.. så orättvist orättvist hemskt fryktansvärt fel fel FEL. D skulle inte ha hänt.. varför?? D kan man verkligen fråga sig o undra.. så himla fel.. önskar hon va i livet. Kan inte förstår helt er smärta. Vill aldrig va med om d. Är så ledsen för er allas skull o önskar att d inte va så här <3 tilda tänker på dig

2013-03-03 @ 19:21:00
Postat av: Leni

Finner inga ord❤

2013-03-03 @ 21:20:16
Postat av: Ina

En fruktansvärd prövning och ett litet liv som inte finns med oss. Inget blir som vanligt men jag hoppas att ni får det så bra det bara går..! Du, din man och dina fina barn.
Kramar.

2013-03-03 @ 22:05:26
Postat av: Anna

Vilken smärta!!
Kramar o kärlek <3 /Anna

2013-03-03 @ 23:09:14
Postat av: Anonym

<3

2013-03-03 @ 23:12:07
Postat av: Frida

Har läst hela din/ er berättelse med hjärtat hårt bultande, det vill hoppa ur mig. Så ledsen för er fina bebis! Vill bara förmedla en stor varm kram!

2013-03-04 @ 00:14:40
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, resor, fotografering och sånt där)

Fy fan vad livet är orättvist <3 Sitter och gråter och vill omedelbart springa och plocka upp min lilla bebis i famnen <3
Stor kram!

2013-03-04 @ 16:36:02
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Linn

Så himla fel är d.. så orättvist orättvist hemskt fryktansvärt fel fel FEL. D skulle inte ha hänt.. varför?? D kan man verkligen fråga sig o undra.. så himla fel.. önskar hon va i livet. Kan inte förstår helt er smärta. Vill aldrig va med om d. Är så ledsen för er allas skull o önskar att d inte va så här <3 tilda tänker på dig

2013-03-04 @ 19:33:55
Postat av: Linn

Så himla fel är d.. så orättvist orättvist hemskt fryktansvärt fel fel FEL. D skulle inte ha hänt.. varför?? D kan man verkligen fråga sig o undra.. så himla fel.. önskar hon va i livet. Kan inte förstår helt er smärta. Vill aldrig va med om d. Är så ledsen för er allas skull o önskar att d inte va så här <3 tilda tänker på dig

2013-03-05 @ 00:38:19
Postat av: Teli

En varm kram till dig Emma!

2013-03-05 @ 19:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0