TRE

var dag är en kamp.
när motivationen tryter.
när känslor så stora att jag inte vågar närma mig dom.
när fasaden är så förbannat viktig att putsa på 
allt för att inte erkänna att jag är utom kontroll.
gett upp.
så jag står instängd i en förjävla snygg fasad och skriker till mitt eko.
tyst.
 
när konstaterande uttalas om livet som tvåbarnsmor.
nej, fel.
jag har burit tre barn. skapat tre barn. fött tre barn. hållit mina tre barn i min famn.
TRE. en, två, tre.
du ser kanske två fysiska barn.
men det är inte mitt liv. mitt liv är tre barn.
hur jag får ihop en vardag med Nova och Milo, med en ätande saknad i själen.
varje dag är jag en trebarnsmamma som ska få ihop livet med frånvaron av ett.
så nej, även om du ser mig med ett barn i var hand...
där finns plats för tre. och hon som är i bara mitt hjärta tar störst plats.
hon kanske inte syns fysiskt i min famn, men hon är mitt barn.
mitt barn som jag har hållit hårt i min famn. pussat, kramat och klappat på.
hon som jag satt bredvid när hon försvann från livet.
hennes iskalla lilla kropp jag pussade farväl.
hon är mitt barn. min saknad. min sorg. min död.
 

Kommentarer
Postat av: Linn

SÅ FEL är d Emma. Klart du alltid kmr ha 3 barn. <3 lilla finaste Tilda, så saknad är du

2013-05-09 @ 20:09:03
Postat av: Pia

Känner så väl igen smärtan, jag är mor till tre älskade barn men det känns ofta som alla andra har glömt och pratar bara om mina två barn som finns hör på jorden...kram fina du, din vackra Tilda kommet alltid vara nära tror jag❤

2013-05-09 @ 23:26:17
Postat av: Helena

Hon kanske inte är fysikt närvarande så att andra kan se, men hon finns där, nära dej/er hela tiden. Kram

2013-05-10 @ 19:03:05
Postat av: Kajsa i Malmö

Självklart är du trebarnsmor Emma. Det är så fel att du ska behöva vara det på ett sätt som är så fruktansvärt grymt. Stor kram till dig och alla dina tre fina barn.

2013-05-11 @ 21:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0