JORDENS UNDERGÅNG

jag vill inte brista i respekt. fast JAG inte är troende.
jag både accepterar och respekterar folks tro. avundas ibland.
och med risk för att uttala mig dumt nu, men seriöst
- Jehovas Vittnen!
tro på vad fasen ni vill men dra in med mig i skiten.
återigen, jag respekterar er, er tro och tom dörrknackning.
men jag ska inte behöva putta ut er efter fem avböjande.
för nej, ni kommer aldrig någonsin få mig att konvertera på det viset.
aldrig!

"med all respekt, du behöver inte börja, jag är inte intresserad"
"ja, 'ni' har varit här innan och redan då tackade jag nej"
"innan jag blir otrevlig säger jag nej tack och ber er gå"
"jag vill inte förklara varför eller lyssna på er.
jag säger nej tack och lyssnar inte ni på det kommer jag stänga dörren"
"på allvar vill jag inte behöva be er dra åt helvete,
nu kommer jag gå och stänga dörren, hej då"

vad är för mycket begärt?
har ni provision när jorden går under?
eller vad är ert problem - NEJ TACK!

ska sätta upp en skylt "här bor satan och inte fan vill han bli fri"

Kommentarer
Postat av: Caroline

Usch va jobbiga människor! Jehovas vittnen va som hökar runt oss också när min syster dog när hon va bebis :/
Vill de att man ska respektera dem å deras tro tycker man ju de skulle respektera dig första gången du sa att du inte va intresserad!

2013-05-31 @ 21:50:06
Postat av: Jessica

Finaste Emma! Vill tala om för dej att jag följt din blogg sedan du startade den vilket är ett bra tag sedan!!! Jag har gråtit jag har lidit försökt förstå vad du går igenom. Jag är uppväxt som ett jehovas vittne gått i samma klass som din käre mans storebror Daniel som alltid va en sån himla snäll å go kille mot mej iskolan. Man va annorlunda det va inte lätt men jag vill att du ska veta att min tro har hjälpt mej genom väldigt mycket gjort att jag funnit tröst när jag gått igenom svåra stunder i livet. Är ledsen att du fått den erfarenheten av (oss)!!!! Tycke du verkar va en underbar tjej som lever för din familj försöker resa dej varje morgon och treva dej fram genom sorg och smärta. Nu delar vi inte tro men JAG tror att du och din André samt Milo och Nova tjejen kommer att få krama om lukta på hålla om pussa på er fina lilla tös i paradiset !! Det hoppet lever jag för med min familj. Har du kvar din gamla konfirmations bibel så tycker jag du ska läsa vad som står i Uppenbarelse boken 21:4 kommer alltid tänka på dej kram från Jessica

Svar: Hej och tack!Jag förstår att tillhöra de i samhället som grupp inte har ett bra rykte. Detta bara för att ett fåtal går till ytterligheterna med det. Islam är ju också ett sådant lysande exempel, folk är ju livrädda för muslimer... Och tyvärr har väl Jehovas också den stämpeln.
Och som jag sagt för och inte nog kan sägas - jag respekterar folks tro från djupet av mitt hjärta och kan avundas den tröst som går att finna i sin tro. Men jag tror inte, förstår mig inte på det. Inte för att jag tycker någon annan har fel - utan det är bara MIN ståndpunkt. Och det, liksom jag, vill ha bli respekterad för. Prata med mig, berätta vad "din" tro är - men tvinga mig inte på något.
Sen igen, jag önskar så ofta att jag trodde och det värmer när folk tror åt mig. Men jag står kvar där jag står.
Kram!
Emma Adbro

2013-06-01 @ 05:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0