HUR GAMMAL ÄR DU!?

var hos tilda igår när jag lämnat Nova på dagis.
Milo satt i vagnen när jag plockade bort löv och tände ljus.
jag tittade över sakerna och noterade att blommorna börjar vissna,
stenen och småstenarna börjar bli gröna. figurerna okej och napparna äckliga.
tänkte för mig själv att jag skulle hem och ta nya nappar,
när det slog mig... nappar?
 
Tilda skulle snart fylla två år. Tilda fyller snart två år. var, är, blir!?
kände mig som världens mest ensamma och mest förtvivlade människa.
hur gammal är du? blev du? blir du? var är du?
jag vet inte om jag ska ge bebissaker eller tvåårssaker till min flicka.
förkrossad och minst i hela världen.
 
"gör vad som känns bäst för dig."
det stående svaret på mina frågor var, när, hur, varför, vem, vad.....!???
"bäst för mig" 
inget känns "bäst för mig" inget känns bra när jag pratar om mitt döda barn.
"bäst för mig" var om man kunde klistra ihop min Tilda och ge henne till mig.
inget känns bäst för mig...
 
jag vet inte vad jag ska lägga på henne grav. jag vet inte vad jag ska ge henne.
vem är hon? är hon? var hon? vem?
smärtan brände tag i bröstkorg och mage och expanderade ut i mig.
ensammast, minst och mest förvirrad i hela världen. 
och vem kan ge mig svar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0