ÄLSKADE POJK

jag har dåligt med tid, ont om energi.
men för att lägga det åt sidan och lyfta fram Milo.

Milo, som fick väntas som ett änglasyskon.
jag tror inte på änglar, tror inte på döden.
men folk förstod och andra kunde knyta an med ett välkänt begrepp.
änglasyskon.

Milo kom som en gåva. ett mirakel att väga upp det tunga.
Nova stod för väldigt mycket och gör än idag.
men man kan inte begära allt av en då dryga ettåring.
hon är Nova. ska bara vara Nova. 

Milo fyllde ut det tomrum som skrek i smärta.
han växte ur min famn och jag såg att han klarade det.

idag fyller Milo året om ett par veckor.
min lilla stora älskade kille. förgyller min dag.
9,5kg är han snart. 72cm i rocken.
i vissa bitar får vi ge han utrymme att ta sin tid som prematur.
med det menar jag mest grovmotoriken.
han sitter, klättrar, kryper och tar sig galant. 
men detta skedde nyligen och att gå är månader iväg.
men jag varken ser eller tänker på det. 
han får ta sin tid, det kommer ju!
annars är han som vilken liten blivande ettårig som helst med tre tänder.

han var på neo idag på återkoll som korrigerad 9 månaders.
med pappa och mormor fick han åka.
jag spenderade en ogivande dag i skolan istället...

på morgonen när jag hämtat in honom i vår säng,
dricker han välling och skiner upp när han ser "Boba" komma in.
sin älskade, fina, vackra och underbara storasyster Nova ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0