DIDAKTIK, FAN!

då sitter man här igen, forsar fram den didaktiska biten i kursen.
två fältdagar och nu rapport på åtta sidor att lämna in. 
Milo sover, Nova på dagis, kaffe laddat.
får jag bara klart detta är det en uppföljningsdag i december,
annars kan jag vara hemma som en normal hemmamamma igen.
njuta av tiden fram till januari med ungarna.

januari börjar inskolningen.
slutet av januari drar min sista termin igång - slutpraktik och C-uppsats.
börjar bli trött och känns utdraget med skola nu,
men när jag tänker att min klass gick ut tre terminer tidigare än jag kommer,
och jag hunnit med att föda tre barn, spendera månader på sjukhus,
förlorat ett barn efter tio dagars sjukdom, skolat in två barn på dagis,
arbetat, tränat och varit mamma så inser jag att jag är fan bra.
kom inte hit och klaga på mycket i skolan, tungt på jobb,
jobbigt med barn och svårt att få tiden att räcka till...
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0