HATKÄRLEK

att ha halsduk eller scarf är lite min grej.
älskar att få myskänslan det ger att ha den värmande tygbiten.
av någon kanske oförklarlig anledning favoriserade jag en.
en brunbeige mönstrad vanlig halsduk jag tror jag köpte på Ullared.
helt fantastisk!

denna bar jag veckan mina sista dagar med Tilda i livet.
den var till sist så äcklig, men som en tröstande snutte bar jag den.
jag torkade ett hav av tårar med den från min kind.
(även) jag var också så förkyld så jag både hostade och snöt mig i den.
men vad bryr man sig när man sitter och ser sin dotter dö ifrån en.
låt halsduken vara äcklig.

jag bar min halsduk vår tomma bilfärd hem.
bort från sjukhuset där vi lämnade vår döda lilla dotter.
hem till den gapande platsen där Tilda skulle varit.
chockad, förbannad, ledsen, trött och helt oförstående.
jag minns inte mycket, men jag minns att jag kramade min halsduk.
ett klent försök att finna tröst, torka ännu en tår.

jag minns när jag sen tvättade den.
tre gånger efter varandra. bort med sorgen och smärtan den bar.
men jag älskar den ändå. men hatar den så mycket.










 

Kommentarer
Postat av: charlies mamma mia

Den där sjalen kommer jag ihåg från sjukhuset. Kom ihåg att jag tyckte den var jättefin.. Och det är den fortfarande! Kram!

2013-10-04 @ 10:35:38
URL: http://detarvimotvarlden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0