MIN DROG

kan tyckas futtigt och osammanhängande med min träning.
vad har det att göra i en blogg om barn prematura födslar och dödsfall?
svar: allt.

jag har triggat igång något under hela denna process efter Tilda.
vad det är, är just nu helt orelevant i sammanhanget.
men jag vill slippa medicin. vill inte bli fast i det.
om det är vettigt eller ej, jag bryr mig inte.
det som får mig att fokusera, känna kontroll är min fysiska kropp.
psyket och min mentala jag är kaos och borta.
men jag kan fortfarande styra min kropp, ha mål och kamper.

att använda mina muskler, se de smyga fram där bakom,
känna en fysisk energi spira ut i kroppen, klara av och uppnå.
makt.
det är en fullkomligt galen känsla av kontroll.
hade jag haft orken kraften och möjligheten hade jag bott där.
men idag är jg begränsad till två gånger i veckan. tiden är min.

så ja, taget ur sitt sammanhang är det helt snedvridet att bry sig om utseende.
i det faktiska är det det enda ställe jag klarar av att ta kontroll.
att tanka upp en liten liten gnutta energi.
att känna att jag kanske orkar lite lite mer än vara bara mamma.
kanske rent av känna mig som någon, vara någon.

min oas i mitt kaoset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0