VAR ÄR OCH KOMMER VARA

jag må var lättriggad i humöret nu,
men där finns ett par saker som retar mer än andra.
något som gås igång på är när vuxna ser barn som inkompetenta.
och då ska vi inte prata om mina barn...

barn innehar kompetens i alla dess former,
de ska bara komma till insikt och erövra sin kunskap.
formas, utvecklas och ses som fullt kapabla.
eller finns där någon gräns för när man räknas som fullbordad människa?
är där någon ålder man måste passera för att ges utrymme i världen? 

nej, för mig måste de få en chans att vara, bara vara.
vara den lilla människa den är menad att vara, från dag ett.
deras känslor och utrymme ska få vara precis lika mycket som mitt.

jag må inte vara världens bästa mamma ur all världens perspektiv,
men jag älskar mina barn högt och de är mitt allt.
så ge fan i att klappa på huvudet och se de som blivande.
mina barn ÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0