THE BETTER PERSON

jag är en så förbannat dålig människa.
jag mår dåligt över mig själv.
 
jag är ingen missunnsam människa.
jag ursäktar inte mig, jag biter ihop.
jag faller inte när någon ser för jag fortsätter kämpa.
jag låter inte mina sorger gå ut över någon.
jag tar mig i kragen och bjuder till.
 
men jag kan inte nu.
idag är Tildas dag. Tildas födelsedag.
det enda fina jag har kvar av Tilda.
hon är borta från mig.
det finns inget kvar av henne,
men hennes dag finns kvar.
dagen jag fick henne finns kvar.
 
jag kan inte glädjas om den tas ifrån mig.
det går inte, för det gör ont.
jag klarar inte bita ihop denna gången.
jag kan inte glädjas för smärtan är för stor.
jag fixar inte förlora det sista jag har kvar av henne.
jag känner mig usel men jag kan inte.
det går inte.
 
jag försöker bita ihop.
suttit i två timmar med barnen på jobb och bara andats.
jag stod i soprummet och världen bara föll.
detta är allt jag har kvar, ta det inte ifrån mig...
 

Kommentarer
Postat av: Sanne

Åh det gör så ont inom mig att du och att någon skall behöva genomgå detta! Fina Tilda, hoppas att du fick en fin födelsedag någonstans! Kanske med några andra små fjärilar 💞. Emma, du är en underbar vän som verkligen bjuder till, trots att du inte behöver. Jag är glad som har dig och din familj i min närhet!

2014-12-16 @ 15:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0