MILO SJUKIS

nova kom med mig på min "sista dag" på praktiken idag.
snacka om att liten loppa fullkomligt förgyllde min dag.

andre kom och hämtade oss.
med en varm liten Milo med röda ögon. tänderna! fick en ny senast igår.
men nu har vi gett han alvedon för att sova med 39 grader feber.
stackaren hostar och vrider sig i bingen.
ett tag var han helt blåflammig och svettig...

äh jag är ingen nojig mamma och både vet och förstår att barnen är sjuka.
givetvis vill jag inte se mina barn annat är i tipp topp och strålande,
men jag är lite mer realistisk än så...
men nu är det jobbigt!
det är rörigt men vet att för två år sedan var sista dagen i Helsingborg.
sista dagen jag gick dum och korkad och fattade inte hur jävla illa det var.
kunde inte ta in i min trånga skalle att mitt barn var sjukt,
att hon skulle komma till att bli livlös under natten,
hamna på IVA, intuberas, skickas i ilfart till BIVA.
att detta var sista dagen jag höll henne levandes i min famn
levandes nära mig för sista gången någonsin...

jag kan inte låta bli att krama Milo.
hålla honom hårt och få panik.
fast han är över året, fast han är som fullgången idag,
fast han nog bara har tänderna på gång,
fast han kanske bara är förkyld med lite feber...
för Tilda var bara förkyld. idag för två år sedan.
och nu idag, två år senare, har jag snart varit utan henne i två år.

åh som jag saknar dig. 
som jag önskar att jag fick vara din mamma här, nu.
sett dig vara två. fått ha dig nära, krama min älskade tvååring.
men det har jag inte, jag har ingen tvååring. för hon är död...
 
 
sista kortet på barn i Helsingborg.
sista dagen jag höll dig i livet.




Kommentarer
Postat av: Rrr

Vilken underbar liten ängel. Så otroligt vacker. En dag möts ni igen. Det är jag övertygad om. Hon leker med andra änglabarn tills dess och har Gud som tar hand om henne. Styrkekram

2015-02-07 @ 22:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0