DEL 3 prematura barn

jag väntade Milo. längtan och förtvivlan.
jag var gravid tre gånger och hade bara ett barn i min famn.
tankarna snurrade och for.
men jag ville bara föda mitt barn, hålla det, älska det och se det leva.

bortser jag från oron som alltid medkommer för ens barn,
var jag lugn. fann ro på neo.
jag önskade inte en resa till på neo, men behövde den.
jag fick känna det jag kände för Tilda, det hade funnits.
hon hade funnits.

att befinna sig med sitt lilla, lilla svaga barn på neo sliter i all kraft.
det tär på ens fysiska, psykiska. man är ett vrak.
detta är inget att önska någon.
men jag fann trygghet.

man vet inte varför jag får barn tidigt.
Nova kan ha varit en slump, Tilda var en infektion som utlöste vattenavgång.
Milo kan ha kommit tidigt för en miljon anledningar.
stress, ohälsa... min kropp kanske bara inte kan. något fysisk höll på hända.
ingen vet. bara spekulationer.
finns ingen "garanti" för att behöva få tidigt nästa gång...

jag säger inte att det blir fler barn. inte heller att det inte blir.
men om, så ligger inte beslutet i att jag har risk att föda tidigt.
jag har två vackra, starka, underbara barn i livet.
Tilda dog för att hon blev sjuk. 
hon kanske inte klarade det pga att hon var så pass liten som hon var,
men att hon blev sjuk, riktigt sjuk och fick hjärnblödning,
det har inget att göra med hennes prematura födsel.
därför är jag inte orolig för det.

men nu vill jag bara njuta.
få kunna andas ut och kanske kunna stanna upp någon gång 
se mig omkring och uppskatta vad jag har. i alla fall älska barnen.
komma tillbaka till mig själv, bli fysiskt stark igen.
göra vad jag kan för att hålla ihop mig själv mentalt. 
sen får vi se vad tid och möjligheter ges.
men att få barn för tidigt är inget som idag stör mig.
idag ser jag Neo-tiden som en fantastiska tid att minnas.
jag ser Nova som fullgången och små, små hjältar växa sig stora.
jag tror att faran är inte små bebisar,
jag tror faran ligger där ute i världen - oavsett barnens storlek.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0