HÅLLA EN HAND

satt på bussen i morse och kom att tänka på min dröm.
jag drömde om en vän, det strålade om henne.
både om henne och hennes syster.
så jag skrev det i ett sms. och att jag saknar henne.

hon svarade - och vi bestämde oss för att vi måste ses.
i december.

sen blev jag så ledsen.
för jag och min fina vän bestämmer oss för att ses i december,
för att tända ljus. 
med en veckas mellanrum födde vi våra fina barn olika år.
i år firar vi för tredje gången deras födelsedagar
- utan våra barn.

vi ska ses. tända ljus och viska grattis.
något eller någon ska höra oss.
för våra barn sitter hand i hand inen annan värld och väntar.

jag minns fortfarande chocken, paniken och smärtan.
jag har ju förlorat ett barn, mitt barn.
det är emot alla naturlagar och all logik. emot alla odds.
ändå hände det och jag trodde på blodigt allvar jag fyllt upp kvoten.
nu är vi kvitt ditt jävla as till liv.
nu har jag gjort det. för mig, för min familj, för mina vänner.

men livet är skört, litet och fullt av elände och orättvisa.
för en dag fick Tilda sällskap av världens finaste Tristan.
och nu ska jag och min vän snart fira våra barns födelsedagar.
skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0