MINNS SMÄRTAN

det blev en jobbig tid nu.
jag minns.

jag minns inget av vad jag faktiskt gjorde.
minns inte hur vi kom hem,
när vi kom hem, var jag tog vägen,
minns inte vad som fanns, vad som saknades.
men nu minns jag känslan.

kroppen var i full gång,
utöver Tildas mjölk och allt spill donerade jag 82l mjölk.
82 liter bröstmjölk på 2 månader...

ena dagen pumpade jag frenetiskt till mitt barn,
nästa dag var hon död.
jag stod hormonstinnad och sprängande bröst.
men den fysiska smärtan gjorde inte ont.

jag minns hur förbannad jag var.
jag var så jävla arg.
vad fan hade jag gjort för fel?
hur fan kan man bara stå där hjälplös,
helt jävla utlämnad och bara se på hur ens barn dör?
hur i helvete kan livet var så jävla orättvist?

jag minns tiden efter hur de senaste tre månaderna,
hur de varit helt jävla förgäves.
vad fan var jag gravid för?
varför stod jag ut med månader på sjukhus
- för det här!?
för jag minns nu hur jävla panikartat ont det gjorde.

jag hade panik, en klaustrofobisk panik.
ville bara kliva ur min kropp, bort från mitt liv.
ta mitt stackars trasiga hjärta och tomma själ,
och jag ville bara lämna.

jag minns känslan av att inte förstå.
jag förstod inte hur jag skulle kunna leva.
hur ska jag någonsin kunna överleva med denna smärta?
det gjorde så ont att jag inte fick luft.

jag minns smärtan.
och jag förstår inte att det snart gått 3 år.
hur gjorde jag? vad hände? 
det gör ju så ont att jag inte vet hur jag ska kunna andas.

panik, ångest och en brutal saknad.
jag saknas dig Tilda.
mamma saknar dig min fina lilla bebis.
du var så fin, så mjuk, luktade så gott.
du var min bebis och jag snusade dig i timmar.
i 75 dagar sen var du död.

och jag förstår inte, alls.








Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej,
Vet inte vad som hände din dotter men beklagar så ❤️. Vi misste vår Charlie men hans tvillingbror lever. Är två år sedan nu men smärtan är vidrig ibland. Flashbacks, lukter, känslor är som ett slag i magen ibland.
Kram

2014-11-15 @ 18:20:03
URL: http://susibus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0