28 ÅR GAMMAL

idag kom jag till världen för 28 år sedan,
fem veckor tidig, dålig och lungorna fulla med vatten.
så jag startade också mitt liv i kuvös...

jag tog sikte på först 18 så klart,
men sen - the big 21! 
där efter spelade det inget större roll...

28 idag.
jag har en konstig åldersångest,
över livet kanske snarare än siffran.
28 är ingen ålder, fortfarande två år till 30 liksom.
men själen känns som 74 år gammal,
och har fler saker i bagaget än man någonsin bör ha.

därför känns varje år som jobbiga...
jag har levt fort, ångrar inget och njuter av vad jag har.
men har spenderat många dagar i sorg och smärta.
förlorat vänner och en bit av mig själv till döden.

jag har förhoppningsvis många år kvar i livet,
men 28 har trots allt gått. 
och dom har svischat förbi men väger ton.
nu önskar jag att kommande år bringar lugn,
ger mig ork, glädje och kärlek med barnen som arbete.

grattis till mig ✌🏽️

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker du är en sån fantastisk person en fighter en kämpe en mor med stort hjärta. Du är ett levande bevis på att kärleken övervinner allt t.o.m den djupaste sorg. Du och din andre' skaffar 4 underbara små liv och ger dom det bästa ett barn kan få nämligen närhet och kärlek i omätbara mått. Ni har gått igenom en helvetisk tid och den är inte möjlig att förstå om man inte varit där själv. Du är en sån fantastisk människa som trots allt samlar ihop ditt trasiga inre och gör ett lapptäcke av alla känslor syr och väver in allt både gott och ont och omfamnar verkligheten som den är. Må all lycka och glädje spira och växa sej stark i er fina goa lilla familj. Massa kramar från Jessica ( Andre's bror Daniels gamla klasskompis) ❤️❤️

2015-08-14 @ 21:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0