BERÄKNAD FÖDELSEDAG

precis kommit hem från att ha varit och dammsugit bilen,
Olle han sover som en stock till det dova, monotona ljudet.
annars är han inte så värst intresserad av att vara själv.
vissa dagar inte ens i vagnen på en promenad,
kelgris och ska helst vara nära typ alltid...


18 augusti och idag skulle han födas
- GRATTIS på din beräknade födelsedag lillfisen.
tittar på honom och funderar på var i magen han skulle varit.
han är ju liksom min bebis sen två månader nu,
hur hade du kunnat ligga i magen liksom!?
och då är ändå inte 3190g en jättestor fullgången.


Olle börjar ta sig lite igen,
aldrig varit pytte någon gång kanske,
men var på väg att glida ner från sin andra kurva.
men just nu håller han sig precis på sin kurva.
vägde in på 3190g igår och har snart dubblat födelsevikten.

fram till förra veckan har han haft stora problem med magen,
smärta, diarré, slöhet... 
tycker det börjar bli en förbättring.
men har ändå gått på mjölkfri kost för hans mage
- får vi se vad som är vad med tiden...



lämnat de stora barnen på förskolan idag...
känns hemskt! 
jag skaffar inte barn och är hemma för att lämna bort dom.
jag vill vara med mina kids!
men det är i samråd med läkare för Olles skull 
så det får vara så ett par månader för lugnets skull.
och jag får utnyttja återhämtningstid och kvalitet med Olle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0