20 FEBRUARI 2012

jag vaknar vår första morgon på sjukhuset idag.
Tilda och jag har sovit i rummet tillsammans i sängen.
jag vet att idag ska vi ta nya prover - vad kan vi vänta oss?


jag tar detta kortet när lilla loppan sover.
hon har syrgasgrimma och venkateter med binda på handen.
hon har en tröja i storlek 44 på sig som börjar bli för liten.

under dager får vi reda på att RS-proverna nu visar positivt.
omställning.
vi förbereds på några bakslag inom dom närmsta dagarna.
kan bli slö, kan behöva gå tillbaka till CPAP, kan utveckla lunginflammation.
tunga besked efter att ha kommit hem från två månader med detta.
men vi är här nu - nu är vi där hon ska vara dessa dagar.
dom har koll på oss och jag har all tillit till att det blir bra.
några jobbiga dagar här på Barn i Helsingborg,
men det kommer gå bra...

en pigg och vaken liten tjockis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0