18 FEBRUARI 2012

Delusional
I believe I can cure it all for you, dear
Coax or trick or drive or
drag the demons from you
Make it right for you sleeping beauty
Truly thought
I can magically heal you - A Perfect Cirle-Sleeping Beauty


idag för tre år sedan är det lördag.
vi har sista dagarna tillsammans mer Andre, på måndag ska han tillbaka till jobb.
igår vägde du 2600g på hemvården och på måndag är överskrivning.
Tilda ska snart skrivas ut från Neo och över på "vanliga" BVC.
min stora lilla tjej, nu har vi snart kämpat klart.
snart kan vi också få känna oss som en vanlig tvåbarnsfamilj.

det är förmiddag och du klarar av att ammas istället för att sondas.
plötsligt sätter du i halsen. sekunder blir minut, rosa skiftar till grått.
jag tittar på Tilda. verkligheten kommer ifatt.
jag skakar henne, nyper henne och till sist drar hon efter andan.
min vackra lilla bebis, du är fortfarande så skör.

moster Lina är hemma från Östersund och myser med oss.
hon och Tilda spenderar dagen mysandes i soffan,
Tilda är trött och tagen av att sätta i halsen och behöver återhämtning.
på kvällen kommer faster Lina och Jocke, då piggnar hon till igen.
och Nova, den lilla fisen, hon har börjat stappla sina steg framåt nu.

en oro i mitt modershjärta tar över när vi ska sova.
inte förrän Tilda ligger tätt intill mig på mitt bröst somnar vi tillsammans.
mina andetag tillsammans med hennes.
tänk att min själ redan visste, att hjärtat redan smärtade.
för jag hade ingen aning.
jag somnar gott med dig Tilda, min vackra älskade lilla bebis.

jag kunde aldrig gissat att detta skulle bli min sista natt.
att imorgon för tre år sedan var början på helvetet.
vi somnar tätt tillsammans en sista natt hemma.
imorgon för tre år sedan lämnade jag vårt hem med Tilda.
sen kom hon aldrig hem igen. någonsin.

idag är det denna dagen igen.
om och om igen varje år kommer tio dagar av helvete med början imorgon.
minuter blir till dagar och sekunder blir till månader.
minnena slits fram. sekund för sekund återupplever jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0