GJORDE JAG DET IGEN

satt i min enfald och tänkte
"vad gjorde jag för tre år sedan?"
ni vet då när Tilda fortfarande var vid liv...
 
för exakt tre år sedan idag så hade Tilda passerat 2kg 
hon vägde 2008g och hade mer än dubblat sin vikt.
hon hade även fått gå från kuvösen till värmesängen.
hon var tuff och behövde knappt hjälp med syresättningen längre.
 
sköljer liksom över en känsla av - så jävla dum jag var!
där satt jag och tyckte hon var stor.
att hon var stark.
och jag lyssnade på läkarna som sa att hon bara skulle växa till sig.
ha! vilket jävla skämt.
för vadå? dö.
tänk om jag ens kunnat ana då.
bara hållit henne lite närmre. lite längre. lite tryggare.
kanske väntat en vecka till att ta hem henne.
kanske inte skulle gått en promenad.
inte tagit tillvara på de dagar hon sov och jag kunde lämna.
inte låtit sjukhuspersonalen tagit den enda lilla tid jag fick av min Tilda.
 
men hur kunde jag veta?
hur hade jag kunnat förstå?
men jag känner mig så jävla lurad när jag läser.
så glad jag var. så sjukt jävla naiv.
 
liten fis första gången i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0