KVINNOKROPPEN

är den inte fantastisk, kvinnokroppen!
jag ska inte ha hybris här,
oroa er inte för massa filtrerade bilder i rätt vinkel.
utan lite mer på allvar - är den inte fascinerande?

först att hela processen hur allt klaffar när ett embryo blir till.
sen hur kroppen orkar med att skapa ett liv.
hur organ flyttas runt och kroppen i obalans.
hur varenda liten hormon har en stor uppgift.
sen hela förlossningen, amningen, instinkten...

jag tränade bra innan Nova, kom igång okej efter Milo,
men då var kroppen tillbaka på ruta ett
- tre graviditeter på två år sliter på kroppen.
jag fick uppbyggt en grund efter Milo,
vilken betalade sig fysiskt under den senaste med Olle.
rygg, höft, fogar - jag var helt enkelt fysiskt stark,
åtminstone det jag själv kunde påverka :)

jag var flera veckor större om magen än graviditeten var lång.
jag var större när Olle föddes vecka 30 än Nova vecka 35.
jag har inte varit aktiv på ett år,
än mindre under graviditet och sjukhusvistelse.
trots det återhämtar sig min kropp.
ja, visst fan syns det att jag fött barn,
magen är elastisk, höften bredare, tuttarna enorma
- men ändå så lyckas den samla ihop sig,
jag är så impad som tusan hur kroppen fungerar,
och inte ens en klapp på axeln för egen påverkan kan jag ge mig.
allt är naturens gång :)

typ 7-8 liter mjölk nåt

sen det här...
ja, tuttarna kan numera ses som förbrukade sexuellt.
men nog fasen fungerar de smärtfritt till sitt egentliga syfte.
visst är det inte gratis att producera galna mängder mjölk
- här är ren vilja, blod, svett och tårar.
men att det ändå fungerar - impad igen!
hur häftigt är det inte?
här är mjölk från fyra dygn hemma knappt.
var låda är drygt 2dl mjölk...

ja, nu ska jag sova.
hormonerna och tröttheten får mig att sväva ut lite,
ska uppdatera om Olle och familjen snart.
sov gott!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det är sådana som du som har räddat min lilla tös. Min mjölk varade inte länge alls och hennes tarmar klarade inte av övergången till ersättning så bra. Så Hurra! för din kropp som funkar alldeles perfekt! Och tack för att du (och andra) orkar pumpa för andras barns skull!
Är för evigt tacksam! Massor av kramar till er!

2015-07-29 @ 21:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0