PÅ RÄTT PLATS IGEN

aldrig förr har jag varit så glad över att se Helsingborgs sjukhus.
aldrig förr har jag känt mig så hemma och på rätt plats.
och så uppskattad som Kent var när han kom in på rummet i Lund,
så uppskattad kommer han nog aldrig att bli igen.
där kom ambulanspersonal och han som räddande änglar.

vi packade ihop och vinkade av Olle i ambulansen.
sen packade vi ihop det sista på Ronald McDonald.
nu har Andre och barnen åkt hem igen.
jag och Olle ligger känguru i sjalen på vårt rum.
"välkommen tillbaka" fick en ny mening.



Olle behöver inte daltas med amningsvägning,
som han enligt Lund behövde men jag vägrade.
han får sin gamla mängd mat och ingen protein.
hans sista kur antibiotika är tagen och droppet också.
han har bara saturationsmätare och inga elektroder.

vi fick helvetet för en vecka sedan,
men i veckan var det vår tur att ha turen med oss,
idag var det vår tur att åka hem från Lund - med bebis.
nu ska vi njuta av sista tiden här!

Kommentarer
Postat av: Tabita

Lille söta Olle, underbart att han är bättre.

2015-07-21 @ 09:04:56
URL: http://www.amatifigli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0